Gå til innhold

Tid for å tenke nye sommerdekk. Del dine erfaringer.


StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg må ha nye framdekk på F30en nå til våren og tenkte rett og slett å prøve noe annet enn Michelin. Kjørt på PSS nå på de 3 siste bilene, og det er noen fantastiske dekk. Men de er dyre og bråker en del. Bilen ser vel også heller sjelden fart over 90 og ei heller inspirerende kjøring. Skal fortsette å kjøre originaldimensjonen 225/40-19.

 Siden F30 ikke akkurat er særlig støydempet må de være så stillegående som mulig. 

 

Ser etter midt på treet-dekk prismessig og har til nå sett på Hankook Ventus S1 Evo 2 K117, Kumho KU39 eller Falken FK510 som mulig alternativer. Setter også gode egenskaper på vått høyt. Heller det enn at de varer veldig lenge.

Noen som har erfaring med disse? Evt. andre alternativer å vurdere? Diverse billige Plingplong, Dingdong etc. utgår.  

41666874785_0a5a6337ed_k.thumb.jpg.e19b9d6ace513f8488cb0a737f2fca4e.jpg

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Tollefsen skrev:

Hvis du vurderer Kumho, gå for PS91 istedenfor KU39 ;) 

Fordi? Vet ikke om man skal ta alt for god fisk, men ser de er rated til mer støy og dårligere på vått på dekkonline.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Nils Jørgen skrev:

FK510

Merk at det ikke er bare å spy ut med forslag i denne dimmen da det ikke er så mye å velge i

Litt er der nå å velge i ser jeg. Det er jo blitt en mer og mer normal dim etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S1 evo :)

Dette dekket har meget jevne og gode egenskaper, perfekt tiø bruken du beskriver. En annen ting som betyr litt for meg hvertfall, er at dekksiden har et flott design når den er på felg. Både måten det er deaignet på og også hvordan skriften er markert inn i gummien :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falken FK510 har jeg også gode erfaringer med. Har kjørt 2 sommere med FK510 bak og FK 453 foran, 19" Fungerer også bra med split dimensjon og xdrive.  Gode på støy og ingen sporing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av Falken så er 510 et mye bedre dekk enn 453.

510 og S1 evo2 er tilnærmet like. Ikke mye som skiller dem på egenskaper. 510 er littegrann mykere og har kanskje litt dårligere holdbarhet enn s1 evo2. Men 510 har dypere mønster enn S1 som nye. Men veldig små forskjeller da disse to dekkene er ganske like.

Akkurat det med dypheten på spor er noe dekkprodusentene har skåret ned på siste årene. For at du skal bytte dekk oftere? Sikkert noe slikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Vredestein og Bridgestone på mine sommerdekk før på F11 i 20". 

Var spesielt godt fornøyd med Bridgestone Potenza (tror det var S001) det fantes ikke sporing! 

I fjor blei det Falken FK510, av den enkle grunn at jeg måtte ha dekk kjapt, siden bakdekkene var svært slitt på innsiden.

Men jeg er godt fornøyd med disse. Lite sporing og virker til og ha lavt støynivå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nesten ikke spolt løst med v8 og 400 hk med Falken FK510 med mindre jeg virkelig ville ta livet av clutchen. Noe helt annet enn Fk453

Veldig støvsvakt, trygge og stabile på vått og veldig godt grep på varmt og tørt føre. Kan virkelig anbefales. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...