Pølsa75 Skrevet Februar 7, 2019 Skrevet Februar 7, 2019 Skal bytte kjølevæske på bilen. BMW sin originale koster jo helt tullete mye, så tenker aftermarket Castrol, eller lignende. Er sertifisering BMW GS94000 riktig å bruke på min bil? Prøver å bruke Google, men får opp så mange "reklame-linker" at jeg må bare gi opp.
Otis Skrevet Februar 7, 2019 Skrevet Februar 7, 2019 Jeg tror jeg bare hadde kjøpt Peak Coolant. https://peakauto.com/products/antifreeze-and-cool/auto/global-lifetime-full-strength/ Bruker den i dag på min egen M57. Pølsa75 reagerte på dette 1
Pølsa75 Skrevet Februar 7, 2019 Forfatter Skrevet Februar 7, 2019 Takk for raskt svar, Otis! Men ser ingen BMW GS94000. Ikke viktig? Så lenge den er grønn-blå?
Otis Skrevet Februar 7, 2019 Skrevet Februar 7, 2019 Meeh. Den jeg bruker har heller ikke godkjenningene sine i orden for min bil, men det ser ut til å virke. Har brukt det i 3 år så langt. Hva mer skal man kreve av en kjølevæske? Sålenge den ikke skaper rust eller kavitasjon er den vel good-to-go? Eller noen andre kloke hoder her?
Kvasi Skrevet Februar 7, 2019 Skrevet Februar 7, 2019 (endret) 10 minutter siden, lagunilla skrev: Gjelder ikke dette hva som kan blandes ved etterfylling, og ikke hva man evt kan bytte mellom? Endret Februar 7, 2019 av Kvasi
lagunilla Skrevet Februar 7, 2019 Skrevet Februar 7, 2019 1 minutt siden, Kvasi skrev: Gjelder ikke dette hva som kan blandes ved etterfylling, og ikke hva man evt kan bytte mellom. Trodde jeg skrev. Du skal ha blå.
Kvasi Skrevet Februar 7, 2019 Skrevet Februar 7, 2019 Spurte pga at jeg lurte, ikke for "å arrestere deg" Aldri blitt helt klok på dette sjøl nemlig så hvis noen vet hva forksjellen er og hvorfor noen fludium ikke skal brukes på noen motorer hadde det vært interresant lesning.
lagunilla Skrevet Februar 7, 2019 Skrevet Februar 7, 2019 Det vet jeg ikke dessverre. Aldri hørt om fludium i kjølevæske Sand1 reagerte på dette 1
Sand1 Skrevet Februar 7, 2019 Skrevet Februar 7, 2019 (endret) Noen fludium(kjølevæske) skader pakninger og andre kan tære på topper. Så derfor er det viktig og bruke fludium til typen topp og pakninger. Slik som natur frostvæske/propylenglykol er beregnet mot bobiler og båter slik ved vinterlagring som man kan bruke i vannlåser,toalett,kjølesystem på båter og slike plasser det ligger vann igjen, samt til motoren, men anbefales ikke og kjøre med da den ikke er like god til og lede varmen og kokepunktet er litt lavere . Fordele med denne er at den er miljøvennlig slik at du kan tappe dette rett i avløp. Men basic så har du ethylen og propylen. Bil vil som regel ha ethylen og finnes i fargen blå,rød,grønn og gul For og svare på ts, jeg mente den må oppfylle kravene til bmw som er N600 69.1 som 774c oppfyller. Kemetyl har denne men finnes flere som oppfyller dette kravet 😊 Endret Februar 7, 2019 av Sand1 lagunilla reagerte på dette 1
Pølsa75 Skrevet Februar 8, 2019 Forfatter Skrevet Februar 8, 2019 Tusen takk for engasjement og svar!
quandt1960 Skrevet Februar 8, 2019 Skrevet Februar 8, 2019 (endret) 19 timer siden, BrainCooler skrev: Skal bytte kjølevæske på bilen. BMW sin originale koster jo helt tullete mye, så tenker aftermarket Castrol, eller lignende. Er sertifisering BMW GS94000 riktig å bruke på min bil? Prøver å bruke Google, men får opp så mange "reklame-linker" at jeg må bare gi opp. Et første tips, ikke velg etter farge, det er en myte. Velg etter spec først og fremst. Jeg bruker selv denne: http://www.valvoline.no/valvoline/personbil/kjolevaeske-2/multi-vehicle-coolant-rtu-1/ Flere BMW verksteder bruker den også fordi den kan blandes med alle andre som passer alumotorer. Før var den rød nå er den lys etter oppdatering i høst 2018. Noen av fordelene er at det er lett å se lekkasjer når den tørker samt at den har egenskaper at den størkner ved luftkontakt og dermed hjelper å tette småhull. Videre om du er usikker hva du har på motoren fra før og ikke vil drenere hele blokken så er denne kompatibel med alle. Bruker den på en M52 motor som har notorisk kjølesystem etter anbefaling fra et sertifisert BMW verksted og er fornøyd med 2 års bruk Endret Februar 8, 2019 av quandt1960
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå