Gå til innhold

F11 n47 startproblemer

Kvakkster
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, 

sliter med startproblemer på en F11 520d. Dette skjedde plutselig over natta. Har startet på første forsøk tidligere, selv ned til -18 grader de siste ukene

Startkabler forsøkt i motorrom og rett på batteri uten hell. Motoren kinner men mangler det siste for å tenne virker det sånn

Batteriet er også byttet uten at det hjalp. Mistenkte da tett dieselfilter men sjekket dette og motoren får sprøytet inn diesel.

full diagnose kjørt med autel systemet. Denne viser ingen elektroniske feil. Tvangskjørte også dieselpumpa og denne hørte man jobbet så denne feilen er også utelukket.

glødeplugger ble forsøkt byttet på kald motor men disse satt som støpt og redd for å knekke disse valgte jeg å avbryte. Men kan heller ikke tenkes at 4 plugger ryker samtidig. Mistenker i utgangspunktet en elektrisk feil, det er noe som stjeler strøm.

Må avslutningsvis legge til ved demontering av motordekslet så er det observert mye svetting av olje samt jeg har merket svidd lukt hver gang jeg parkerte bilen de siste ukene. Og tilhengerfestet vil ikke inn igjen men tviler på at dette er problemet

noen som har andre tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

ikke jeg som kjørte diagnosen. Og han som hjalp meg med dette har reist på ferie dessverre.

Noen krisemaksimerer og mener det er høytrykkspumpa som har gått ettersom det er spon i systemet. Men for meg så høres dette ut som en elektrisk feil og ikke mekanisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når diagnose ikke gir noen feilkoder, så er det lett å tro spon eller register havari.

For både glødplugger og relè hadde lagret en feilkode.

Ellers har jeg lite å komme med, all den tid motoren snurrer rundt. Og det IKKE er noe feilkoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Otis at det er lett å tenke reg.kjede eller HT. Pumpe når det ikke er feilkoder å komme med, men jeg har vært borti en F10 520d med register havari som ga en haug med feilkoder. Feilkoder som blant annet hintet til at kam/veivaksel ikke er helt på bane hverandre. Skal sies at jeg brukte Ista som diagnoseverktøy, men noe slikt burde vel dukke opp på andre diagnosesoftware. 

@Kvakkster Det var vel ikke du som la ut video av bilen på F10/F11 gruppa på FB? Utifra video hørtes det iallefall ikke ut som registerhavari når starteren drar, men litt vanskelig høre nøyaktig gjennom video. 

Du kan jo evnt sjekke i diagnosetråden om noen i nærheten av deg har mulighet ta diagnose med et program ment spesifikt for BMW:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA, var slaget tapt og Viking kom og hentet bilen og leverte på verksted. 

Idioten fra Viking prøvde å kinne motoren så mye at det begynte å ryke fra motoren. 
Selv med strøm både i motorrom og på batteriet så vil den ikke starte. 

Håper dette ikke får følgeskader. 

To be continued....

Endret av Kvakkster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ringte verkstedet. Konstatert motorhavari. Kjedet er gåen. 

Dritsurt men på en annen side positivt da jeg frykta spon i systemet. 

Noen her som VET om BMW tar dette på sin kappe? Eller er en nødt til å punge ut selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...