Gå til innhold

BMW E36 328i Coupe | Ny look S.11


ZhilleN
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, BjornarHS skrev:

Tror til e36 må man velge mellom vanlig farget og rute med grønn kant øverst. 

Lilla rute er vell vanligere på nyere biler igjen og er vell en slags uv-beskytting (?).

Mulig man får lilla rute som ettermarked, men har ikke sett det enda 🤔

Ja derfor må man kjøpe film og få ruteeksperter til å legge den før ruta blir montert ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, fxslin skrev:

Går unna her! Blir spennende med lakken, det gjør seg veldig å ha nylakkert bil:-)

Noen planer for motoren mtp ytelse? 

 

Må få gjort ting nå så jeg får brukt bilen iløpet av sommeren :) 

planen er og montere eksosen jeg har komplett race eksos til M3, mangler bare grenrør planer om M50 innsug chip, litt div motoroppgraderinger og presse 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, ZhilleN skrev:

 

Må få gjort ting nå så jeg får brukt bilen iløpet av sommeren :) 

planen er og montere eksosen jeg har komplett race eksos til M3, mangler bare grenrør planer om M50 innsug chip, litt div motoroppgraderinger og presse 

Ah nice. Driver selv å fundere litt på om jeg skal slå til med US M3 cams på min, lyst å se hvor mye jeg kan få ut på budsjett NA trimming.

 

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, fxslin skrev:

Ah nice. Driver selv å fundere litt på om jeg skal slå til med US M3 cams på min, lyst å se hvor mye kan kan få ut på budsjett NA trimming. 

 

Ja lyst til å se hva jeg kan få ut av sugetrim 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, ZhilleN skrev:

Ja lyst til å se hva jeg kan få ut av sugetrim 

M50 innsug, S52 kam,  KN konfilter, karbonsotrens, "rettpipe", evt remap, økt lufttilførsel til kjøling, tipper du ville klart 230-240. Det er hvertfall det jeg har lyst å prøve en dag med en M52 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir en liten økt imorgen med å pusse ned hele bilen, så blir det fyller på torsdag/Fredag, og lakkering til helga hvis det går etter planen. Var som sagt litt mer rust enn jeg hadde antatt under, men dette blir bra nå når jeg fikk punktsandblåst, sparklet og pusset :) 

Venter fortsatt på deler også som skal komme etterhvert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2019 den 21.57, fxslin skrev:

Ah nice. Driver selv å fundere litt på om jeg skal slå til med US M3 cams på min, lyst å se hvor mye jeg kan få ut på budsjett NA trimming.

 

Er ikkje innsugskammen på S52 samme som M50B25 NV og M54B30? På M54'en må ein kappe/dreie av litt på eine enden for at den skal gå i M50-toppen, visstnok 🤔

EDIT: Det blir betre forklart i denne videoen. Var litt ekstra styr om ein tek kammen frå M54B30 😄

https://youtu.be/VT5v6CrGStg

Endret av RF91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2019 den 17.34, RF91 skrev:

Er ikkje innsugskammen på S52 samme som M50B25 NV og M54B30? På M54'en må ein kappe/dreie av litt på eine enden for at den skal gå i M50-toppen, visstnok 🤔

 

Aner ikke skal jeg være helt ærlig. Har bare fått med meg at S52 passer på M52, men har ikke forsket så mye på dette ennå. Har lest at det er en overkommelig og fungerende oppgradering som faktisk gir litt ekstra.

Endret av fxslin
Dårlig norsk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er samme kammer på S52 og M50 ja, men 330 kammene jeg vil gå for pga mer luft inn i motor kontra s52/M50, kombinert med M50 innsug, har nå også fått taki S50 grenrør og komplett race eksos som jeg har liggende. Så får jeg håpe på konpressormontering og ta av toppen i vinter, skal demontere komponenter rundt motor også pga lakkering i vinter. 

Skal også ned med bakstilling/ forstilling til vintern og få sandblåst og pulverlakkert deler med 330 kalipere og bremser også :) 

har masse planer for denne bilen, og denne skal bli beholdt og brukes! 

Fikk også levert deler på døra idag av @carlhaakon tusen hjertelig for billige deler og banehjul! :) Her blir det Toyo r888 dekk etterhvert og pulverlakkering av felger i en typ mørkegrå farge av noe slag eller noe spenstig farge, litt usikker enda hva det blir til. 

Mtp. Lakkering går det fremover! Blir ferdig pussa ned imorgen og fyller strøkene kan begynne og legges, her blir det lagt tre strøk med fyller, den skal få stå og lufttørke i par dager så begynner håndsliping + våtsliping av fyller, håper jeg har lakk på bilen iløpet av uka så begynner monteringen forhåpentligvis til helga igjen :) 

hadde ikke mange bildene akkurat nå, men et bilde av delene jeg fikk idag :) 

369296FE-721D-40B2-8172-41D90EE19793.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ZhilleN skrev:

 

Er samme kammer på S52 og M50 ja, men 330 kammene jeg vil gå for pga mer luft inn i motor kontra s52/M50,

 

Dette var nytt for meg! Er dette en bedre NA oppgradering en s52? Eller funker den komboen bare bra med presse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...