andares Skrevet Mars 25, 2019 Share Skrevet Mars 25, 2019 Heisann! Jobber med å demontere diffen på e46 (188k differensial) for å installere lsd. Sliter en del med å få ut snap ring shimsene. Kjøpte en tang som jeg trodde skulle funke greit (se bilde), men ringene har en tendens til å hoppe av når jeg prøver å presse dem sammen. Er det noen som kan anbefale noen mer egnede verktøy? Leste at det finnes et BMW spesialverktøy for dette formålet, men klarer ikke å finne noe info om hvor man får tak i det. Setter stor pris på eventuell hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Mars 26, 2019 Share Skrevet Mars 26, 2019 Det der er jo vanlig nebbtang? Låsering verktøy ser sånn ut: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Mars 26, 2019 Share Skrevet Mars 26, 2019 (endret) feil verktøy ja. får tak i det stort sett over alt. husk forøvrig å sett dem rett veg når dem skal inn igjen, utrolig mange mekanikere som ikke vet ut/inn på en segerring. hullene er koniske for lettere demontering. ( eller om feil veg - enormt mye vanskeligere) Endret Mars 26, 2019 av hsd andares reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K.F Skrevet Mars 26, 2019 Share Skrevet Mars 26, 2019 Som over, få tak i skikkelig tang. Har selv montert LSD i en E39 (som bruker samme diff hus) og der måtte jeg altså slipe litt i diffhuset for og få inn den nye innsatsen. Dette var Quaife ATB diff. Husk og mål backlash, og 'kjørespor' til pinjong / solhjul. Du vil ha god kontakt flate her😁 andares reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andares Skrevet Mars 26, 2019 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2019 4 timer siden, lagunilla skrev: Det der er jo vanlig nebbtang? Låsering verktøy ser sånn ut: Kjøpte faktisk akkurat den ene av de låseringtengene på jula, men spissene ser så puslete ut at jeg nesten antar at de vil brekke, så tenkte egentlig å bytte den ubrukt. Kanskje jeg bør gi det et forsøk eller prøve å finne en større låseringtang. Vet noen isåfall hvor man får kjøpt Kraftigere låseringtenger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Mars 26, 2019 Share Skrevet Mars 26, 2019 Tools har maskinforretninger rundt om. Her får du tak i skikkelig verktøy andares reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Mars 26, 2019 Share Skrevet Mars 26, 2019 Knipex. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian 325 Skrevet Mars 26, 2019 Share Skrevet Mars 26, 2019 Det viktigste er at du kjøper en seegeringstang med riktig størrelse ,altså en som er beregnet på å demontere seegeringer på størrelse med de du skal demontere i diffen🙂Og at den presser seegeringen den riktige veien. Bare legg litt press på tangen,nedover mot seegeringen så går det som en lek🙂 Jeg har god erfaring med Knipex,bruker det ofte på jobb. Det selges blant annet hos Tess og Tools. andares reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andares Skrevet Mars 27, 2019 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2019 takk for tips, da blir det en tur til tools i trondheim! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå