Gå til innhold

Bytte bremseskjold bak (F10/11)

Walkabout
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er fryktelig mye arbeid å bytte bremseskjold bak på en F10/11?

Bavaria skulle ha 4000 kroner ekstra for dette (kun arbeid). ifm. bytte av bremseklossene, så det virker jo slik.

Må vel være mulig å få ordnet dette billigere på annen måte, eventuelt gjøre det selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Walkabout skrev:

Noen som vet om det er fryktelig mye arbeid å bytte bremseskjold bak på en F10/11?

Bavaria skulle ha 4000 kroner ekstra for dette (kun arbeid). ifm. bytte av bremseklossene, så det virker jo slik.

Må vel være mulig å få ordnet dette billigere på annen måte, eventuelt gjøre det selv :) 

Mener at disse sitter helt fast slik at navet må evt av for å få byttet dem. Derav den litt stive prisen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, ahj skrev:

Mener at disse sitter helt fast slik at navet må evt av for å få byttet dem. Derav den litt stive prisen :) 

Det forklarer det ja. Hvis jeg skal gjøre dette, er det noe annet som er lurt å bytte i samme slengen da eller, f.eks. hjullager eller slikt? Har ikke vært byttet de første 180 000 kilometrene, så kanskje noe som kan være modent for utskiftning snart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere ganger løst dette ved å kappe ut der caliperen monteres på skjoldet. ( er ikke hel krage rundt der ) trer på ( da går det rundt navet) og punkter på igjen biten når resten er skrudd fast. Tar 10-15 min når alt annet er løst. Ser derimot ingen grunn til å gjøre dette med mindre skjolda er så sterkt korroderte at dem går i oppløsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, hsd skrev:

Har flere ganger løst dette ved å kappe ut der caliperen monteres på skjoldet. ( er ikke hel krage rundt der ) trer på ( da går det rundt navet) og punkter på igjen biten når resten er skrudd fast. Tar 10-15 min når alt annet er løst. Ser derimot ingen grunn til å gjøre dette med mindre skjolda er så sterkt korroderte at dem går i oppløsning. 

Kjøpe et sett med nye (foran og bak) siden de er korroderte foran slik at de ikke henger på alle steder lengre. Løst midlertidig med strips, men blir å bytte snart. Foran virker det imidlertid ganske kurant å skifte. Bak er de ikke ødelagte enda, men om jeg bytter foran så hadde det vært greit å bytte bak også. Men ikke noe must. Får se an utover høsten når jeg må til og bytte bremseklossene bak likevel :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...