Walkabout Skrevet Mars 26, 2019 Share Skrevet Mars 26, 2019 Noen som vet om det er fryktelig mye arbeid å bytte bremseskjold bak på en F10/11? Bavaria skulle ha 4000 kroner ekstra for dette (kun arbeid). ifm. bytte av bremseklossene, så det virker jo slik. Må vel være mulig å få ordnet dette billigere på annen måte, eventuelt gjøre det selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Mars 26, 2019 Share Skrevet Mars 26, 2019 3 minutter siden, Walkabout skrev: Noen som vet om det er fryktelig mye arbeid å bytte bremseskjold bak på en F10/11? Bavaria skulle ha 4000 kroner ekstra for dette (kun arbeid). ifm. bytte av bremseklossene, så det virker jo slik. Må vel være mulig å få ordnet dette billigere på annen måte, eventuelt gjøre det selv Mener at disse sitter helt fast slik at navet må evt av for å få byttet dem. Derav den litt stive prisen lagunilla reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Mars 26, 2019 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2019 38 minutter siden, ahj skrev: Mener at disse sitter helt fast slik at navet må evt av for å få byttet dem. Derav den litt stive prisen Det forklarer det ja. Hvis jeg skal gjøre dette, er det noe annet som er lurt å bytte i samme slengen da eller, f.eks. hjullager eller slikt? Har ikke vært byttet de første 180 000 kilometrene, så kanskje noe som kan være modent for utskiftning snart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Mars 26, 2019 Share Skrevet Mars 26, 2019 Har flere ganger løst dette ved å kappe ut der caliperen monteres på skjoldet. ( er ikke hel krage rundt der ) trer på ( da går det rundt navet) og punkter på igjen biten når resten er skrudd fast. Tar 10-15 min når alt annet er løst. Ser derimot ingen grunn til å gjøre dette med mindre skjolda er så sterkt korroderte at dem går i oppløsning. Walkabout og lagunilla reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Mars 26, 2019 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2019 5 minutter siden, hsd skrev: Har flere ganger løst dette ved å kappe ut der caliperen monteres på skjoldet. ( er ikke hel krage rundt der ) trer på ( da går det rundt navet) og punkter på igjen biten når resten er skrudd fast. Tar 10-15 min når alt annet er løst. Ser derimot ingen grunn til å gjøre dette med mindre skjolda er så sterkt korroderte at dem går i oppløsning. Kjøpe et sett med nye (foran og bak) siden de er korroderte foran slik at de ikke henger på alle steder lengre. Løst midlertidig med strips, men blir å bytte snart. Foran virker det imidlertid ganske kurant å skifte. Bak er de ikke ødelagte enda, men om jeg bytter foran så hadde det vært greit å bytte bak også. Men ikke noe must. Får se an utover høsten når jeg må til og bytte bremseklossene bak likevel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian 325 Skrevet Mars 26, 2019 Share Skrevet Mars 26, 2019 Jeg har gjort slik "hsd" beskrev,på min bil og det funket veldig greit🙂 Ble ikke mye arbeid å skifte bremseskjold da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå