Gå til innhold

BMW F32 435i PureTurbos! *Mini Reisebrev + Bilder


 Share

Anbefalte innlegg

Hei, 

Tenkte jeg skulle lage et lite innlegg fra turen til Belgia, nå er ikke jeg akkurat flinkeste til å ta bilder, men det ble da noen. :) Det var jeg og en kollega som dro ned ilag, i hver sin bil :P

Først en liten vente pause på min kollega mellom Hol - Aurland, kjørte visstnok litt mer entusiastisk en Volvo sjåføren ^_^ Ble en del forbikjøringer, mange bobiler og kenguru sjåfører på vei over fjellet selv søndag kveld. 

IMG_2076.thumb.jpg.b5ed51b83ea1960f203997ade997dfde.jpgIMG_2082.thumb.jpg.2576a5cd50cdba100f2e307df1059278.jpg

Da var vi endelig kommet frem til Hagafoss i Hol, kjøpe inn litt Pizza og Cola før vi kjører videre til mine foreldre sin hytte for et lite pitstop. 

IMG_2091.thumb.jpg.9d5211b9e23637e237ce7b1106a58503.jpg

Neste dag dro vi til Larvik og tok ferga til Hirthals for å så kjøre til Ålborg. Dagen etter kjørte vi direkte fra Ålborg til Hasselt i Belgia via Tyskland og Nederland. Jeg fikk her da en god mengde Autobahn, men uheldigvis var det en del kø enkelte steder. Dette var ikke min første kjøretur på Autobahn, men det føltes som min første! Da forrige gang jeg kjørte på Autobahn hadde jeg leiebilen i jobb sammenheng. Det var en Fransk Peugeot modell type grusom, jeg fikk den opp i 120kmh, men noe mer turte jeg ikke i den. 

IMG_1209.jpg.0d242f7db6f45ca924e4d8879194acae.jpg

Dette ble en liten avsporing, men når det fine hvite skilte med 4 grå striper kom var det bare en ting å gjøre. ;) Jeg begynte litt forsiktig å øke farten for å se hva jeg var komfortabel med, men tok vel uansett ikke mer enn 30min på autobahn før speedometeret var bunnet :D Føltes egentlig ikke noe særlig ille å ligge i 260 med bilen da både understellet, styring og karosseriet på F32 stivt. Det var en del vindstøy og jeg kjente at jeg var en smule anspent i den hastigheten, så det ble med at jeg senket farten til rundt 200 som føltes bra. Cruise control på 200 og bilen i comfort modus, hygge :D Likevel måtte jeg blinke meg over i midt feltet et par ganger :P 

Vi ankom Hasselt  rundt klokken 1900, hadde da booket en ganske grei AirBnb for første gang. Hadde egen privat garasje som var helt fantastisk, ingen bekymringer slik en har når en parkerer i offentlig. Dagen etter dro vi til PureTurbos som lå ca 30 min utenfor Hasselt. Her var det mye gromt, de 2 M3ene hadde 800hk, 140en hadde 500 på meth og stock turbo om jeg ikke husker feil: 

IMG_2105.thumb.jpg.8116649023f436f3ca47585e3b561194.jpg

Det ble da baseline, tok video, men hørte ca ingenting annet enn viftestøy på film med original cat. Vi ble neste dag invitert med til Zolder Circuit hvor det var myyye gromt! Her var jeg dessverre ikke noe flink til å ta bilder, beklager.

Liten snapchat video da vi kom bak Peter i lyskrysset. :D

video da vi

 

IMG_2133.PNG.72ee3e6830d99c9b8ae6bb82da3c683e.PNG

 

Da var dagen kommet, det var tid for å hente bilen. Jeg valgte å komme litt tidlig slik at jeg kunne få se bilen på dyno og når de tuna. 

For øyeblikket kjører jeg OTS stage 2h da bensin pumpa ikke klarer å holde følge på peak torq på den mer aggresive mapen. Oppgradert pumpe koster 20k + frakt og moms, litt stivt, men jeg får da 125NM og 30hk mer da de kan tune litt mer aggressivt. kurven får og ganske mye mer areal så dette merkes godt igjennom registeret.

unnamed.thumb.jpg.c3992d283685686c39408fa811cc0275.jpg

Jeg kjørte da rundt klokka 1500 fra PureTurbos og ankom Århus ca klokken 2200. Det ble da en natt der før jeg neste dag kjørte til Hirthals og tok ferga til Larvik for å så kjørte over fjellet og hjem :) en lang meg gøyal tur over fjellet. Til alle dere politisk korrekt hold fartgrensa folket så kjører jeg ikke noe særlig over grensa, svingete 80 sone er favoritt. Jeg liker å ha litt fart igjennom svingene for å kjenne hvordan bilen henger og for å så akselerere ut av svingen. Bare ren kjøre glede! \:D/ Ble litt fart igjennom en tunnel etter Eidfjord da jeg lå bak en V90 T8 som dippa godt under farts grensen i svingene, når det endelig kom et strekk og jeg fikk muligheten til å kjøre forbi akselererte han i det jeg lå meg ut. Jeg ga flatt og det ble selvsagt nederlag for T8en. Resultatet ble ufornuftig høy fart ettersom T8ene går greit, men som bare er idioti av T8en som ikke kan slippe forbi når muligheten først er der. Det ble og en del forbi kjøringer mellom Bergen - Voss da jeg hentet inn en god del kenguru sjåfører, alle pene forbi kjøringer med god sikt og med 425hk på hjulne så går det raskt og effektivt. :)

Litt bilder turen over vidda: 

IMG_2204.thumb.jpg.8e47eac7ba25cd315c7379da1fb9ad8f.jpgIMG_2206.thumb.jpg.6b1db73b5e2c3c52b33039f3bc14d294.jpgIMG_2216.thumb.jpg.e168f07f8d8c9108380811dc5dcdeaf5.jpg

Det var det lille jeg hadde av bilder dessverre, fra en tur jeg absolutt skulle delt mer. Beklager det ble litt forsvars politikk mot alle hold farts grensa folkene. Har bare lest en del innlegg hvor de ofte kommer med mye spydige personlige angripende kommentarer mot folk her inne. Her i Norge føler jeg nesten fartsgrensen blir basert på hva en dame på 60år i en Polo tørr å kjøre. Jeg vil tørre å påstå at det er mye tryggere med en fokuserte sjåfør i en god bil som kjører 20-30kmh over grensa på en åpen vei langt uti gokk med ingen biler i møte, enn en som sitter å trykker på mobilen i 4 felts trafikkert motorvei, noe en ser daglig! Jeg vil ikke skape noe debatt her på innlegget, om det koker for noen så får dere sende meg en PM.:stupid:

Cheers!

IMG_2113.jpg

IMG_2114.jpg

IMG_2204.jpg

IMG_2206.jpg

IMG_2216.jpg

imgwot.PNG

At the dyno.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...