Gå til innhold

Kjøpe 550D, hva ser jeg etter?


 Share

Anbefalte innlegg

Heisann,

Skal avgårde i morgen og se på en 2013 mod 550D F10, og lurer på ett par ting.

For det første, hva bør jeg se etter? Bilen er som sagt en 2013 mod, så preface. Kjørt ca 90k, og forhandler ber om 499k. Er det noe kjente feil med disse?

Vil disse bilene holde seg ok i pris? Om jeg kjøper den blir det for og beholde over lengre tid. Den ser meget pen ut, men relativt mye utstyr.

Det eneste som muligens holder meg litt igjen, er at jeg har sett på en tilsvarende 530D, som koster 100k mindre.

 

Takker så mye for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alle andre xDrive biler fra den perioden, hør etter ulyder fra drivaksler framme. Tror det er enklest å få fram ulyd ved fullt rattutslag.

Har bilen comfort access, sjekk at alle dørhåndtak fungerer (både å låse opp og igjen).

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, ///Grandalen skrev:

 

Det eneste som muligens holder meg litt igjen, er at jeg har sett på en tilsvarende 530D, som koster 100k mindre.

 

 

Dette her er vel den beste grunnen til å kjøpe M550d spør du meg og ikke omvendt :) Ny koster M550d gjerne 6-700k mer enn en 530d og er virkelig en helt (!) annen bil :) 

 

Ellers tenker jeg også tråden det linkes til gjeldende uavhengig av facelift og karosseri. Touring er tradisjonelt mer populært i Norge og derfor mer utbredt. 

Endret av larserso
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, larserso skrev:

Dette her er vel den beste grunnen til å kjøpe M550d spør du meg og ikke omvendt :) Ny koster M550d gjerne 6-700k mer enn en 530d og er virkelig en helt (!) annen bil :) 

 

Ellers tenker jeg også tråden det linkes til gjeldende uavhengig av facelift og karosseri. Touring er tradisjonelt mer populært i Norge og derfor mer utbredt. 

Takk for input. Var og pratet med forhandler i dag, og fikk ett forferdelig innbyttetilbud på min bil, så da ser det desverre ut som det ikke blir noe allikevel 😞 Merkelig hvor forskjellige priser forskjellige forhandlere kan tilby 😊

Kommer vel neppe over en 550 som passer alt jeg er ute etter igjen, men får bare følge med 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, ///Grandalen skrev:

Takk for input. Var og pratet med forhandler i dag, og fikk ett forferdelig innbyttetilbud på min bil, så da ser det desverre ut som det ikke blir noe allikevel 😞 Merkelig hvor forskjellige priser forskjellige forhandlere kan tilby 😊

Kommer vel neppe over en 550 som passer alt jeg er ute etter igjen, men får bare følge med 😊 

Prøv Nettbil.no, får du solgt bilen her, så er det vel bare å kjøre på med 550D? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Oyvinds skrev:

Prøv Nettbil.no, får du solgt bilen her, så er det vel bare å kjøre på med 550D? :)

La den ut der, så ringte de meg og mente at jeg kunne forvente 200.000,- for min, som er det samme jeg ble tilbydd av forhandler på 550. Blir for lite rett og slett 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel kanskje en litt lav innbytte pris det der, tipper 215-220 000,- hadde vært mer riktig. Da kan de selge den ut igjen for 275 000,-  med å stille garanti, ta høyde for eventuell påkost, klargjøring og fortjeneste. Men det er nok lettere for en forhandler å oppnå den prisen der, enn hva det er for deg som privatperson. En forhandler kan formidle finans, forsikring og garanti, hvorfor skal kunden da kjøpe privat. Har inntrykket av at det er veldig vanskelig å selge biler privat for tiden, med mindre det er billigbiler eller modeller som markedet skriker etter.

Eneste utvei er nok å bare svelge det sure eplet å godta at innbytte prisen er hva den er, hvis du vil ha den 550en altså. Bilen blir ikke mer verd av å beholde den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...