Gå til innhold

F11 525d Høyt kjølevæskeforbruk, EGR trøbbel?

Tine Elise
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! 

Har en 2012 mod 525d (n47) som bruker mye vann. Etter hver lange tur (over 20mil) så kommer det varsel om lavt kjølevæskenivå. Da må jeg ofte fylle 0,5 - 1L før det kommer på minimum. 

Etter samtale med BMW kan det være trolig at der er EGR kjøleren som er synderen. 

Vuderer og tune bilen og blokkere EGR - og kjøre bypass på vannet. Noen som har erfaring med dette? 

Eventuelle erfaringer med høyt vannforbruk på denne motoren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det foregår aksjon på EGR kjøleren på blant annet disse bilene, så jeg ville bedt dem sjekke om din bil er en del av kampanjen. Er bilen det og det viser seg at lekkasjen faktisk kommer fra EGR kjøler så slipper du vel unna med 0 kr i kostnad? 

Utifra hva jeg har lest så anbefales det å også fjerne dpf hvis man først blendr egr ventil/kjøler. Om det stemmer så må du fakturere det inn også.

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

min 13 520D  med N47 skal inn for å skifte EGR kjøler på Recall. Så den recall kampanjen gjelder ikke bare B motorene fra 2014-> men også N47. Har du flaks så blir din skiftet uten kostnad for deg. Verd å sjekke opp med ditt lokale BMW forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kontakten mitt lokale BMW verksted (Brages), og spurte rett og slett om det var noen aktive recall på bilen min. (Du kan bruke alle godkjente bmw merkeverksted). Det var en aktiv - EGR kjøler. Gratis time til sjekk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...