Gå til innhold

[LØST] Høyre nærlys peker opp?

Daniel.
 Share

Anbefalte innlegg

Oppdaget hin dagen at projektoren i høyre frontlykt peker opp og til venstre, mens på venstre side peker projektoren rett fram (se bilde).
01010.thumb.png.c916d217be41b0bf6b5b4095af1ee47f.png

Noen som har opplevd dette før? Skal få tatt av hjulene en dag å sjekke høydesensorene som er festet på bærearmene, og eventuelt prøve å justere manuelt.

Er ingen varsel/feilmelding inne i bilen.

Knekt justering? Hoppet ut av sporet?

Hvis ja, noe som kan fikses uten å demontere lykten i små molekyler? :)

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Otis skrev:

Tja, men det er jo mulig å feil justere hver lykt.

Det er det :) Muligens noen har tuklet med lykten etter EU i slutten av i fjor då. Eller så sjekket de ikke det i det hele tatt 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør inntil veggen da å se om lysene justerer seg ved oppstart. Ser jo fort om den ene ikke gjøre det og om den gjør så blir det evt. helt feil lysbilde.

Ville da sjekket justeringen, både motor, ledninger samt armene inni lykten.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Reef89 skrev:

Kjør inntil veggen da å se om lysene justerer seg ved oppstart. Ser jo fort om den ene ikke gjøre det og om den gjør så blir det evt. helt feil lysbilde.

Ville da sjekket justeringen, både motor, ledninger samt armene inni lykten.

Ja skal gjøre det.

Men spørsmålet er da, ser man eller kommer man til noe av dette uten å demontere lykten i tusen deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Daniel. skrev:

Ja skal gjøre det.

Men spørsmålet er da, ser man eller kommer man til noe av dette uten å demontere lykten i tusen deler?

Må skru av lokkene bak lykten og så evt. få en til å se eller feste mobil kameraet som filmer når du starter opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Har ikke fått sjekket noe inni lykten enda, men ser at lyset IKKE justerer seg (opp-ned) i det hele tatt når jeg slår de på.

Samt at "lykten" står jo permanent i den posisjonen (uansett om lys/bil er av eller på), så da må de jo være noe inni lykten som er ødelagt eller hoppet av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Daniel. skrev:

Men den justerer seg ikke opp eller ned på den andre lykten heller.

Stemmer.
Hadde samme problem på E60 for noen år siden også. Det endte med at jeg byttet motorene i begge lyktene samt alle under bilen samt stag. Jeg fikk det til å virke etter det, men siden jeg byttet alt samtidig så vet jeg ikke hvor problemet egentlig lå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Reef89 skrev:

Stemmer.
Hadde samme problem på E60 for noen år siden også. Det endte med at jeg byttet motorene i begge lyktene samt alle under bilen samt stag. Jeg fikk det til å virke etter det, men siden jeg byttet alt samtidig så vet jeg ikke hvor problemet egentlig lå.

Den her du byttet i lykten?

GetProductPicture.thumb.jpg.77b5ce6c7c004e3dde2a664317eb77eb.jpg

Alle under bilen? Altså de to som er festet på bærearm framme og bak?

Nei, er kanskje litt vanskelig å finne ut hvilken som var synderen da :P

5 minutter siden, Basse Lusk skrev:

Da skal du få en feilmelding på diagnose som indikerer nærmere hvor feilen ligger (høydesensor, motor). Dette bør du utbedre snarest, bilen er ikke godkjent for bruk med denne feilen (motgående trafikk blir blendet).

Mulig. Jeg har kun tilgang til Carly, og det er jo ikke akkurat det beste.

Er nok meget klar over det :) Er delvis derfor den står mye i ro nå. Blir kun brukt på dagtid med DRL (angel eyes).

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...