Jump to content

E39 530D map sensor


Flataas
 Share

Recommended Posts

Etter turbo oppgradering og stage 2+ mapping så tror jeg den orginale map sensoren er klar for utskifting, har hørt noen som bytter til en fra E46 som måler mer.

Noen her inne som vet hvilken sensor jeg kan gå for?

Mener den fra E46 måler opp til 3bar og den orginale måler bare opp til 2.4bar

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke bare bytte sensor og kjøre videre, det kreves mer enn det, hvilken tuner er dette? 

Edited by Hpi
Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke. Er det du eller sedox som har mappet bilen? Å lese og skrive ei fil har ingenting med mapping å gjøre. 

 

Og veldig søtt å se hvordan navnene på mine produkter kopieres over en lav sko, og det attpåtil uten reelt innhold.

Når det gjelder Map sensoren din, så er det den som mapper som velger, og styrer dette. Du kan ikke bytte sensor uten videre. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, TRF skrev:

Jeg skjønner ikke. Er det du eller sedox som har mappet bilen? Å lese og skrive ei fil har ingenting med mapping å gjøre. 

 

Og veldig søtt å se hvordan navnene på mine produkter kopieres over en lav sko, og det attpåtil uten reelt innhold.

Når det gjelder Map sensoren din, så er det den som mapper som velger, og styrer dette. Du kan ikke bytte sensor uten videre. 

 

 

Sedox/Frank Ivar har laget custom map til meg, jeg har bare lest å skrivet. 

Hvilke produkter prater du om?

Må få laget ny custom map da jeg har oppgradert turbo til Gt2260v, holder map sensoren jeg har eller burde jeg bytte?

Link to comment
Share on other sites

16 minutter siden, TRF skrev:

Så du har satt på en turbo med mindre eksoshjul? :S

Ang MAP sensoren din, det er som sagt helt opp til tuneren din.

Gt2556v er original til min, har kjøpt gt2260v som er på e60 530D. Utifra det jeg vet så er dette en oppgradering?

Link to comment
Share on other sites

Noe større kapasitet på kompressor. Høyere effektivitet på turbin. Mindre (!) turbinhjul. Må bytte mer enn bare turbo for å få utbytte av den. 

Dette bør man jo vite når man lager et produkt og kaller det for stage 2+. 

Link to comment
Share on other sites

26 minutter siden, TRF skrev:

Noe større kapasitet på kompressor. Høyere effektivitet på turbin. Mindre (!) turbinhjul. Må bytte mer enn bare turbo for å få utbytte av den. 

Dette bør man jo vite når man lager et produkt og kaller det for stage 2+. 

Hva mer må byttes for å få utbytte av den?

Egr er fullstendig fjernet, blendet og deaktivert. Swirl flaps er fjernet, montert 2,5/3" downpipe og montert k&n innsatsfilter. Blir fmic intercooler om ikke så lenge

Turbo bestilte jeg fra gs, har hatt tuning lenge på bilen. Ble kalt for steg 2+ da det ikke er steg 2 eller 3 men i mellom. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...