Slavearbeider'n Skrevet Juni 21, 2019 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2019 Akkurat nå, Clipictrial skrev: Ja, det er ingen grunn til å låse kammene før demontering. Det jeg har tenkt og siden timing er off uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juni 21, 2019 Share Skrevet Juni 21, 2019 Nei klart du trenger ikke låse kammene om du skal demontere alt uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juni 21, 2019 Share Skrevet Juni 21, 2019 Her er hakket jeg mente, tilsvarende i kammen, da er de i TDC når kammen er i flush med sporet i toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Juni 21, 2019 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2019 Ideer til å få av vanosen uten å skru løs boltene, må ha jeg ha det dustete spesial verktøyet for å dra kranken rundt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juni 21, 2019 Share Skrevet Juni 21, 2019 Jeg ville skaffet meg verktøyet så du slipper tulle med å skru rundt på boltene. Jeg ville holdt meg til prosedyren til bmw, du må ta av boltene, og det i bestemt rekkefølge om jeg ikke husker feil. Men du kan og være kreativ hva gjelder å snu krank: ta bilen i øverste gir som vil gi deg minst motstand, regner med det er manuell, da kan du prøve enten skubbe bilen litt eller snu bakhjula med skiftenøkkel på hjulbolt men tror det går med henda om den er på bukk. Du må da først skru ut alle tennpluggene for å forhindre kompresjonsmotstand. Da vil du dreie rundt alt, husker jeg gjorde det til nød på en gammel Granada en gang 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Juni 22, 2019 Share Skrevet Juni 22, 2019 36mm 12kant pipe passer akkurat rundt de 4 boltene Slavearbeider'n, Øyvind.J og uglefossen reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Juni 22, 2019 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2019 Hvor mye skal til for å dra veiva rundt. Begrenset hvor mye jeg tørr ta i iom at jeg bruker 36 mm 12 kant pipe som ble foreslått. Prøvd med en lang latmannsarm og bilen er fri men ingenting skjer. Kan de fire torx boltene skrus ut og så kan man dra veiva rundt på innerste løpehjulet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Juni 22, 2019 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2019 (endret) Fant problemet😧 Endret Juni 22, 2019 av Slavearbeider'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NilsP Skrevet Juni 22, 2019 Share Skrevet Juni 22, 2019 😓 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juni 22, 2019 Share Skrevet Juni 22, 2019 Er det et hull i blokken jeg ser under oljefilterhuset?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Juni 22, 2019 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2019 26 minutter siden, quandt1960 skrev: Er det et hull i blokken jeg ser under oljefilterhuset?? ehhhhh, ja quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå