GizmoNor Skrevet Juni 24, 2019 Share Skrevet Juni 24, 2019 Hei Har en E91 320d 2009 som jeg sliter med å kode. Denne feilmeldingen får jeg opp når jeg starter ncsexpert: (Se bilde) Kjører Windows 10 64 bit, og har fulgt anvisning på hvordan jeg skal få dette til å fungere. Har også oppdatert SP-Daten til nyeste versjon. Er det noen (helst i Vestfold) som har mulighet til å hjelpe meg med å få programvaren din å fungere? Mvh Kim Vestly Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 24, 2019 Share Skrevet Juni 24, 2019 @Otis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sand1 Skrevet Juni 24, 2019 Share Skrevet Juni 24, 2019 Funker inpa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GizmoNor Skrevet Juni 24, 2019 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2019 Nei. Altså jeg får opp cabel detected, selv om den blinker. Det gjør den uten at kabelen er tilkoblet også. Ignition on, lyser også. Hvis jeg prøver å gjøre noe i Inpa, så kommer den feilmeldingen her: Se bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GizmoNor Skrevet Juni 24, 2019 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2019 20190624_180104.mp4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sand1 Skrevet Juni 24, 2019 Share Skrevet Juni 24, 2019 Virker for meg som det er oppsette av kabelen. Kjenner ikke så godt til oppsette av disse, da jeg kjører icom. Men ville ha kikket litt på dette med latency. Da det er for lang svar tid som regel er lagt inn. Prøver du med en k-can så vil ikke dette funke fra 2007-> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet Juni 24, 2019 Share Skrevet Juni 24, 2019 (endret) Latency Timer, som nevnt over, sjekker du under Device Manager (Enhetsbehandling), finn COM-porten i listen der kabelen er tilkoblet (kabelen må være plugget inn), Port Settings, Advanced, Latency Timer skal være 1. Ellers kan du kjøre \ediabas\hardware\obd\obdsetup.exe og verifisere at du får OK på alt. Endret Juni 24, 2019 av Basse Lusk Fjernet link til løsning som ikke var helt god. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juni 24, 2019 Share Skrevet Juni 24, 2019 Jeg tror du har en ustabil kabelkobling. Ellers så er det latency timer. Det er viktig at du prøver INPA først og sjekker gjerne en modul om du klarer lese den ut før du begynner jobbe med NCS. Du kan i verste fall ende opp med en ukodet modul som du må kode med opprinnelig fabrikkdata. Har du lastet opp og aktivert databasen til E91? Det må du gjøre om databasen for de eldre seriene er aktivert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GizmoNor Skrevet Juni 24, 2019 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2019 Ja, det gjorde jeg tidligere. Har gitt opp nå. I hvert fall ta meg en pause før laptopen går i garasjeveggen. Har hatt mistanke til den kabelen min, så får prøve på en annen bil, eller en annen kabel på min bil. Takk for hjelp så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 24, 2019 Share Skrevet Juni 24, 2019 Har du sjekket bryter til kabel om den har bryter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GizmoNor Skrevet Juni 24, 2019 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2019 Den har ikke bryter, men skal vel ikke være nødvendig å koble sammen pin 7 og 8 når jeg har en 2009 modell, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet Juni 24, 2019 Share Skrevet Juni 24, 2019 Du har installert drivere som kom med kabelen? Og deretter kjørt obdsetup.exe og alt er merket OK der? Som nevnt av quandt1960, ikke nok at du får to svarte rundingner i INPA. Trykk F3 (for E91 på ditt oppsett), og test en modul der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet Juni 25, 2019 Share Skrevet Juni 25, 2019 (endret) Du kan laste ned en annen pakke enn fra bimmergeeks. https://www.car-auto-repair.com/mikes-easy-bwm-tool-download-installation-on-win-xp-7-8-10-vista/ Denne er veldig lett å sette opp, usikker på om det er den nyeste versjonen men det fungerer nå ihvertfall. Denne fungerer på windows 10 64 bit. Installerte min for noen uker siden Endret Juni 25, 2019 av warg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå