Gå til innhold

E91 2009 koding


GizmoNor
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har en E91 320d 2009 som jeg sliter med å kode. 
Denne feilmeldingen får jeg opp når jeg starter ncsexpert: (Se bilde)
Kjører Windows 10 64 bit, og har fulgt anvisning på hvordan jeg skal få 
dette til å fungere. Har også oppdatert SP-Daten til nyeste versjon.
Er det noen (helst i Vestfold) som har mulighet til å hjelpe meg med å 
få programvaren din å fungere?

Mvh
Kim Vestly

20190616_201042.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Altså jeg får opp cabel detected, selv om den blinker. Det gjør den uten at kabelen er tilkoblet også. Ignition on, lyser også. Hvis jeg prøver å gjøre noe i Inpa, så kommer den feilmeldingen her: Se bilde 

20190624_175628.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker for meg som det er oppsette av kabelen. Kjenner ikke så godt til oppsette av disse, da jeg kjører icom. Men ville ha kikket litt på dette med latency. Da det er for lang svar tid som regel er lagt inn. Prøver du med en k-can så vil ikke dette funke fra 2007-> 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latency Timer, som nevnt over, sjekker du under Device Manager (Enhetsbehandling), finn COM-porten i listen der kabelen er tilkoblet (kabelen må være plugget inn), Port Settings, Advanced, Latency Timer skal være 1.

Ellers kan du kjøre \ediabas\hardware\obd\obdsetup.exe og verifisere at du får OK på alt.

Endret av Basse Lusk
Fjernet link til løsning som ikke var helt god.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har en ustabil kabelkobling. Ellers så er det latency timer. Det er viktig at du prøver INPA først og sjekker gjerne en modul om du klarer lese den ut før du begynner jobbe med NCS. Du kan i verste fall ende opp med en ukodet modul som du må kode med opprinnelig fabrikkdata. Har du lastet opp og aktivert databasen til E91? Det må du gjøre om databasen for de eldre seriene er aktivert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjorde jeg tidligere. Har gitt opp nå. I hvert fall ta meg en pause før laptopen går i garasjeveggen. Har hatt mistanke til den kabelen min, så får prøve på en annen bil, eller en annen kabel på min bil. Takk for hjelp så langt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har installert drivere som kom med kabelen? Og deretter kjørt obdsetup.exe og alt er merket OK der?

Som nevnt av quandt1960, ikke nok at du får to svarte rundingner i INPA. Trykk F3 (for E91 på ditt oppsett), og test en modul der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan laste ned en annen pakke enn fra bimmergeeks. https://www.car-auto-repair.com/mikes-easy-bwm-tool-download-installation-on-win-xp-7-8-10-vista/

Denne er veldig lett å sette opp, usikker på om det er den nyeste versjonen men det fungerer nå ihvertfall.

Denne fungerer på windows 10 64 bit. Installerte min for noen uker siden

 

Endret av warg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...