Gå til innhold

Servomotor fordelingskasse E91 LCI xDrive

Walkabout
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, søster har fått feilkode på servomotor på fordelingskasse, lager klunkelyd når bilen slås av også. Delekost via verksted var 11.000 kroner, noen som vet om det er mulig å få tak i billigere noen vei?

Setter pris på om noen vet delenummer så jeg kan søke litt, gjelder VIN WBAUW71000A602265 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Walkabout skrev:

Og bare for andre som måtte lure på det samme: Ja, delenummeret ovenfor er riktig.

Original koster cirka 11.000, fra uoriginal via Schmiedmann rundt 5.500. Endte opp med å kjøpe brukt for 3.750. 

Har bilen gått langt? Uten oljeskift? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.7.2019 den 15.11, ahj skrev:

Har bilen gått langt? Uten oljeskift? :) 

Den har ikke gått mer enn 130-140k, og oljeskift skal være tatt jevnlig ifølge serviceboka iallfall :)  Mekaniker mente visst at det var et ganske kjent problem på X3, men ikke på 3-serie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Walkabout skrev:

Den har ikke gått mer enn 130-140k, og oljeskift skal være tatt jevnlig ifølge serviceboka iallfall :)  Mekaniker mente visst at det var et ganske kjent problem på X3, men ikke på 3-serie...

Jevnlig oljeskift på fordelingskassen? Jeg har ikke hørte mye dette problemet på e9x. Muttern har en lik bil gått snart 218kkm. Jeg byttet olje på fordelingskassen for 70kkm. Ikke noe galt med den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette et problem som er relatert til gammel olje? Den servomotoren er vel den som klemmer lammelene for å sende mer krefter til forhjul, det høres mer ut som et rent elektrisk/mekanisk problem. Jeg trodde gammel brent olje på fordelingskasse mer førte til glasserte svidde lameller.

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ahj skrev:

Jevnlig oljeskift på fordelingskassen? Jeg har ikke hørte mye dette problemet på e9x. Muttern har en lik bil gått snart 218kkm. Jeg byttet olje på fordelingskassen for 70kkm. Ikke noe galt med den. 

Tenkte motorolje. Antakelig ikke byttet olje på fordelingskassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...