Walkabout Posted July 5, 2019 Share Posted July 5, 2019 Hei, søster har fått feilkode på servomotor på fordelingskasse, lager klunkelyd når bilen slås av også. Delekost via verksted var 11.000 kroner, noen som vet om det er mulig å få tak i billigere noen vei? Setter pris på om noen vet delenummer så jeg kan søke litt, gjelder VIN WBAUW71000A602265 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walkabout Posted July 5, 2019 Author Share Posted July 5, 2019 Kan delenummer 27107546671 stemme? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walkabout Posted July 5, 2019 Author Share Posted July 5, 2019 Og bare for andre som måtte lure på det samme: Ja, delenummeret ovenfor er riktig. Original koster cirka 11.000, fra uoriginal via Schmiedmann rundt 5.500. Endte opp med å kjøpe brukt for 3.750. Marius2002 and ///M-ini95 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ahj Posted July 5, 2019 Share Posted July 5, 2019 1 time siden, Walkabout skrev: Og bare for andre som måtte lure på det samme: Ja, delenummeret ovenfor er riktig. Original koster cirka 11.000, fra uoriginal via Schmiedmann rundt 5.500. Endte opp med å kjøpe brukt for 3.750. Har bilen gått langt? Uten oljeskift? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walkabout Posted July 7, 2019 Author Share Posted July 7, 2019 På 5.7.2019 den 15.11, ahj skrev: Har bilen gått langt? Uten oljeskift? Den har ikke gått mer enn 130-140k, og oljeskift skal være tatt jevnlig ifølge serviceboka iallfall Mekaniker mente visst at det var et ganske kjent problem på X3, men ikke på 3-serie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ahj Posted July 7, 2019 Share Posted July 7, 2019 3 timer siden, Walkabout skrev: Den har ikke gått mer enn 130-140k, og oljeskift skal være tatt jevnlig ifølge serviceboka iallfall Mekaniker mente visst at det var et ganske kjent problem på X3, men ikke på 3-serie... Jevnlig oljeskift på fordelingskassen? Jeg har ikke hørte mye dette problemet på e9x. Muttern har en lik bil gått snart 218kkm. Jeg byttet olje på fordelingskassen for 70kkm. Ikke noe galt med den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hpi Posted July 7, 2019 Share Posted July 7, 2019 (edited) Er dette et problem som er relatert til gammel olje? Den servomotoren er vel den som klemmer lammelene for å sende mer krefter til forhjul, det høres mer ut som et rent elektrisk/mekanisk problem. Jeg trodde gammel brent olje på fordelingskasse mer førte til glasserte svidde lameller. Edited July 7, 2019 by Hpi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walkabout Posted July 7, 2019 Author Share Posted July 7, 2019 1 time siden, ahj skrev: Jevnlig oljeskift på fordelingskassen? Jeg har ikke hørte mye dette problemet på e9x. Muttern har en lik bil gått snart 218kkm. Jeg byttet olje på fordelingskassen for 70kkm. Ikke noe galt med den. Tenkte motorolje. Antakelig ikke byttet olje på fordelingskassen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts