Gå til innhold

F11: Bytte luftbelger

Mons1
 Share

Anbefalte innlegg

Det er vist et vanlig problem med alle biler som har nivåregulering (Ikke bare BMW) at luftbelgene begynner å lekke etter 5 år.
Originalt koster luftbelg til BMW F11 ca. 4500kr pr. stk. 3-parts fås på verksted til 2500kr pr. stk.
Jeg fikk skiftet på den ene siden og måtte ut med 5000kr for belg og arbeid.

Så begynte andre siden å "segge" etter et halvt år. Etter å ha sjekket på nett, så er bytte av luftbelg veldig enkelt. Så etter en søk på eBay fant jeg luftbelg fra Maxspeedingrods til kun 1000kr for begge inkl frakt. Dette er nesten 1/10-del pris av originalt. Ettersom original luftbelg svikter etter allerede 5 år, så lurer jeg på om noen har erfaring fra slike luftbelger fra 3-parts? Ettersom jeg fikk 2 og har bare byttet en, så har jeg jo en i reserve :-)
Det er ikke noen tvil, men dette er selfølgelig Kina-greier, så jeg regner med at den holder i 1 år. Dvs 2 år for 2 stk. 1000kr for 2 år. 3000kr for 6 år. Det blir billigere uansett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil anbefale og kjøpe arnott belger. Kjøpt 2 stk for rundt 3000 kr med moms og frakt. Har hatt disse i 2 år nå og ikke tegn til lekkasje. En mulighet for og få lengre leve tid er og justere høyden litt opp slik at gummien ikke ligger og gnager på samme plass hele tiden. Er som regel der den bretter seg det oppstår hull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Sand1 skrev:

vil anbefale og kjøpe arnott belger. Kjøpt 2 stk for rundt 3000 kr med moms og frakt. Har hatt disse i 2 år nå og ikke tegn til lekkasje. En mulighet for og få lengre leve tid er og justere høyden litt opp slik at gummien ikke ligger og gnager på samme plass hele tiden. Er som regel der den bretter seg det oppstår hull. 

Det er ingen facit, på når de ryker. Mine er 8år 145k. fungerer fint enda. Vedlikehold tror jeg er ganske smart, når det gjelder bil. (les: underspyling)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

Vil fraråde på det sterkeste å kutte med kniv i belgen :-o
Man fjerner dekslet for luftpumpen (like foran kroken på undersiden) og løsner slangen fra pumpen slik at luften siver ut. Blå slange til høyre side og rød slange til venstre side.

@Walkabout laget en fin DIY :) 

Endret av Mons1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...