ErikOlav Skrevet August 14, 2019 Share Skrevet August 14, 2019 Hei! Jeg har nylig kjøpt to nye vinterdekk ettersom at min E46 hadde to dekk som måtte byttes. Så lurer jeg på, burde jeg ta dekkene med best mønsterdybde (de nye) bak eller fremme? Alle råd settes pris på, Erik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 14, 2019 Share Skrevet August 14, 2019 Beste bak. ErikOlav reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet August 14, 2019 Share Skrevet August 14, 2019 Bak, fordi den svakeste delen av bilen er siden. Du vil minimere risiko for sleng slik ErikOlav reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet August 14, 2019 Share Skrevet August 14, 2019 Jeg spurte om det samme hos Vianor da jeg kjørte E39, alltid beste foran pga bremsing og styring sa de der. ErikOlav reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet August 14, 2019 Share Skrevet August 14, 2019 15 minutter siden, Hpi skrev: Jeg spurte om det samme hos Vianor da jeg kjørte E39, alltid beste foran pga bremsing og styring sa de der. Der ville jeg ikke vært enig. NAF og ADAC anbefaler bak. Det er bedre å krasje med fronten framme enn siden i noe annet. ErikOlav reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 14, 2019 Share Skrevet August 14, 2019 Tanken med beste bak er at du kjenner tidligst at det er dårlige forhold, og dermed tilpasser farten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind.J Skrevet August 15, 2019 Share Skrevet August 15, 2019 best bak på bakhjulstrekk og best frem ved fremhjulstrekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 15, 2019 Share Skrevet August 15, 2019 ...eller bare bytt alle 4 så er du 100%. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Streaxu Skrevet August 15, 2019 Share Skrevet August 15, 2019 Som dekkmontør anbefaler jeg bak. Alltid best dekk på akslingen som driver bilen. Er det firehjulstrekk SKAL alle 4 byttes hver gang du må ha dekk. Spiller ingen rolle om du har bra dekk foran hvis bakhjula ikke klarer å skyve bilen fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå