Gå til innhold

Krever brukt automatkasse koding på E9x?

Daniel.
 Share

Anbefalte innlegg

Kreves det noe koding for å få en brukt automatkasse til å fungere i E9x?

Etter hva jeg har fått med meg så må det i hvertfall gjøres på E6x LCI, men det er vel kanskje på grunn av at de har elektrisk joystick i stedenfor "gammeldags" girvelger som E9x har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Otis skrev:

Sjekket jeg også. Står ingenting om dette.

Det eneste jeg kommer er vel å skifte olje og da skal man jo nullstille adaptations. 

Ja.

Men jeg så en som hadde byttet girkasse på en E6x LCI, og den fikk de ikke ut av park da det visstnok kreves noe koding. Men som nevnt i første post så kan jo det være noe som kun må til på biler med elektrisk joystick, og ikke de med gammeldags, slik som E9x.

Vet ikke om noe må kodes (EGS?) for at alt skal "snakke sammen" 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror en må sette seg litt inn i startsperren på disse for å forstå alt. Nå har ikke jeg gjort det for akk denne modellen men filosofien er at flere moduler deler VIN informasjon seg i mellom og dersom dette ikke stemmer mellom alle moduler så kan det by på problemer, feilkoder m.m. Så du må trolig oppdatere den nye kassens hjerne med din bils VIN dersom du også bytter girkassemodul. Det kan gjøres med NCSExpert. Ville prøvd å lese litt på internasjonale forumer på dette. Mange som har byttet kasser der og har tips. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, quandt1960 skrev:

Tror en må sette seg litt inn i startsperren på disse for å forstå alt. Nå har ikke jeg gjort det for akk denne modellen men filosofien er at flere moduler deler VIN informasjon seg i mellom og dersom dette ikke stemmer mellom alle moduler så kan det by på problemer, feilkoder m.m. Så du må trolig oppdatere den nye kassens hjerne med din bils VIN dersom du også bytter girkassemodul. Det kan gjøres med NCSExpert. Ville prøvd å lese litt på internasjonale forumer på dette. Mange som har byttet kasser der og har tips. 

Ja, regner med det er mye som snakker sammen i disse bilene.

Men da kan en jo spørre om man MÅ bytte girkassemodulen.

Virket som det ikke var barebare å kode kasse på den E6x som ble spurt om på Facebook. Eieren spurte om "noen hadde autohex og kan nullstille startsperre i facelift girkasse". Virker jo litt rart hvis det kan kodes med "normalt" BMW diagnose/kode utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Hpi skrev:

Det var nylig en annen tråd hvor en ville bytte til større kasse i en E60, fra 6hp19 til 6hp26, mener Trf skrev noe om at EGS måtte "frigis" fra donorbil for at det skulle gå. 

Hva vil det si? At EGS modulen må følge med og monteres i min bil, eller må det gjøres noe via koding?

Men igjen så kan man jo spørre om det er noe forskjell mellom å gjøre det med E6x med el. joystick og E9x med gammeldags girvelger. Jeg antar at E60n det var snakk om var en 525d LCI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...