Gå til innhold

Feilmeldingsbonanza e39


sondre
 Share

Anbefalte innlegg

OK, så du mener det er rett frem, og at det egentlig er ganske "plankekjøring" om jeg følger newTIS.info steg for steg så kan det egentlig ikke gå galt (om vi ser bort fra personlige blemmer)?

Angående plugghette til glødeplugg så står det at det kreves spesialverktøry for å ta av, er det fare for å ødelegge noe uten spesialverktøy eller kan noe annet "vanlig" verktøy brukes, eller holder det med fingrene?

 

Endret av sondre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke skrudd ut dyser før, men jeg har gjort mye annet på motorer. Og dette bør ikke by på noen problemer.

Og man trenger ikke verktøy for å ta av hettene på glødeplugger. Det er bare en klips som man klemmer inn med fingrene.

Endret av Otis
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er ikke koding av dyser på DDE4, det kom på DDE5 hvor man koder inn korrigering på hver enkelt dyse. Disse verdiene står i toppen på dysa som vist på bilde over, E39 dysene har ikke disse verdiene. 

På DDE4 sletter man adapsjoner for at DDE fortere skal lære seg de nye dysene, gjør man det ikke finner DDE ut av det likevel men det tar litt lengre tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Hpi skrev:

Det er ikke koding av dyser på DDE4, det kom på DDE5 hvor man koder inn korrigering på hver enkelt dyse. Disse verdiene står i toppen på dysa som vist på bilde over, E39 dysene har ikke disse verdiene. 

På DDE4 sletter man adapsjoner for at DDE fortere skal lære seg de nye dysene, gjør man det ikke finner DDE ut av det likevel men det tar litt lengre tid. 

Der fjernet du et stort bør fra skuldrene mine, har Rheingold, men kun brukt til å lese feilkoder aldri noe mer enn det.
Så koding er noe absolutt ikke kan, skru ut og inn deler er jo ganske greit når man har tilgang på newtis på net.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har nå i tillegg byttet gløderele, det var nok ikke nødvendig, men siden jeg hadde det liggende så var det ikke noe å lure på.

Koblet til Rhenigold i går og slettet alle feilmeldinger, så da blir det spennende å se som dukker opp når jeg tar ny diagnose til helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...