Gå til innhold

Dieseltilsetninger


Ingvaldsen
 Share

Anbefalte innlegg

I disse dager som det er så mye snakk om cp4 pomper, spon i diesel, vinterdiesel osv så begynner jeg å gruble mye på hvilke tiltak og utgifter man på regne med om man kjøper nyere bil evt forlenge levetid på eldre innsprøytningssystem... og har nå sett litt på dieseltilsetninger som kanskje et preventivt tiltak.. ? derfor starter jeg en tråd grunnet nysgjerrighet om hvilket tiltak dere har gjort eller om dere har fakta/erfaringer rundt bruk av diesel tilsetninger ? Har den andre fordeler en kun smørning ?kjør på med diskusjon og erfaringer !  

ser det er mye forskjellig som kommer opp av produkter men disse to dukker ofte opp.. men mange snakker også varmt om en "skvett" 2 taktsolje.

629416.jpg.04669aa48a7b3a741a4edb549e1c04d1.jpg25942255.jpg.67c80580d9803f7ff8f1ac62c777c58a.jpg

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste tilsetninger renser og optimaliserer. De smører ikke i samme grad som 2 takts olje. Og om tilsetninger hjelper, det finner man ofte ikke ut. Smeller det så smeller det for pumpa sin del.

Men det har nok noe i seg å ha noe på tanken ihvertfall for preventivt tiltak. 

2 taktsolje ilag med å fjerne dpf og egr er det beste alternativet mener jeg. Med forbehold om at en for fet blanding også kan gjøre vondt værre på dagens høykomprimerte systemer.

Avgiftsfri diesel skal være fetere enn vanlig diesel.

Alternativt kan man bytte cp4 pumpa etter typisk 80.000km for å være sikker. Billig investering.

Jeg bruker LiquiMoly sin diesel additive på hver andre tank jeg fyller. Men har cp3 pumpa så det skal ikke være noe fare her. 

 

 

81SqEPvoNEL._SY879_.jpg

 

Powerup har jeg lest mye bra om i statene. Smører dieselpumpa står det på siden her. Dryg i bruk er den også.

https://www.ojtorheim.no/products/powerup-diesel-injektor-05-liter

 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunap har jeg prøvd ett par ganger, og da hørte man motoren gikk litt roligere. Har også en bekjent som jobber som anleggsmekaniker, og de bruker selv tunap, fikk høre av han at de hadde spart kunder for x antall kroner i dysebytter, hvor sant dette er iht fakta, vet jeg dog ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Evopower skrev:

De fleste tilsetninger renser og optimaliserer. De smører ikke i samme grad som 2 takts olje. Og om tilsetninger hjelper, det finner man ofte ikke ut. Smeller det så smeller det for pumpa sin del.

Men det har nok noe i seg å ha noe på tanken ihvertfall for preventivt tiltak. 

2 taktsolje ilag med å fjerne dpf og egr er det beste alternativet mener jeg. Med forbehold om at en for fet blanding også kan gjøre vondt værre på dagens høykomprimerte systemer.

Avgiftsfri diesel skal være fetere enn vanlig diesel.

Alternativt kan man bytte cp4 pumpa etter typisk 80.000km for å være sikker. Billig investering.

Jeg bruker LiquiMoly sin diesel additive på hver andre tank jeg fyller. Men har cp3 pumpa så det skal ikke være noe fare her. 

 

 

81SqEPvoNEL._SY879_.jpg

 

Powerup har jeg lest mye bra om i statene. Smører dieselpumpa står det på siden her. Dryg i bruk er den også.

https://www.ojtorheim.no/products/powerup-diesel-injektor-05-liter

 

Anbefaler Liquimoly sin tilsetning. De er bra som forebyggende middel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2019 den 1.25, Evopower skrev:

De fleste tilsetninger renser og optimaliserer. De smører ikke i samme grad som 2 takts olje. Og om tilsetninger hjelper, det finner man ofte ikke ut. Smeller det så smeller det for pumpa sin del.

Men det har nok noe i seg å ha noe på tanken ihvertfall for preventivt tiltak. 

2 taktsolje ilag med å fjerne dpf og egr er det beste alternativet mener jeg. Med forbehold om at en for fet blanding også kan gjøre vondt værre på dagens høykomprimerte systemer.

Avgiftsfri diesel skal være fetere enn vanlig diesel.

Alternativt kan man bytte cp4 pumpa etter typisk 80.000km for å være sikker. Billig investering.

Jeg bruker LiquiMoly sin diesel additive på hver andre tank jeg fyller. Men har cp3 pumpa så det skal ikke være noe fare her. 

 

 

81SqEPvoNEL._SY879_.jpg

 

Powerup har jeg lest mye bra om i statene. Smører dieselpumpa står det på siden her. Dryg i bruk er den også.

https://www.ojtorheim.no/products/powerup-diesel-injektor-05-liter

 

Er cp3 pumpen spesiell? Vurderer æ bytte dieseløumpe på min X3 2008 mod 2,0.etter 110000 km. Er cp3 pumpe et amternativ til å slippe å montere en ny upålitelig original pumpe lik den jeg allerede har? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Foksen skrev:

Er cp3 pumpen spesiell? Vurderer æ bytte dieseløumpe på min X3 2008 mod 2,0.etter 110000 km. Er cp3 pumpe et amternativ til å slippe å montere en ny upålitelig original pumpe lik den jeg allerede har? 

Cp3 var montert i M47/57 motorene, mens cp4 står i N47/57 motorene. Går ikke an å bytte disse om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - Takk for svar! Så da kan jeg bare handle en original fra Gs og montere den. Er det gjort noen forbedringer på disse pumpene slik at man kan stole på at de ikke raserer hele bilen ved ras og tilhørende spon alle veier? 

Endret av Foksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2019 den 13.45, Foksen skrev:

Ok - Takk for svar! Så da kan jeg bare handle en original fra Gs og montere den. Er det gjort noen forbedringer på disse pumpene slik at man kan stole på at de ikke raserer hele bilen ved ras og tilhørende spon alle veier? 

etter det jeg har hørt er det samme pompa men dette kan sikkert @TRF svare bedre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...