Gå til innhold

*LØST* X3 f25 2012’ feil på bremsesystem etter 5 min kjøring

Anbefalte innlegg

• 5 years later...
Skrevet

Hoisann- mange år senere , samme bil og samme feil i dag. Parking brake, restraint system, abs sensor.

Sist ble ledningsnettet bytta etter gode tips på forumet. Denne gang har jeg tatt en runde med ista og ladet batteriet på bilen. Hvilespenning er 12,9V, men når jeg starter tenninga så kommer de 3 feilene over på rad og rekke. 

Jeg har en følelse på dårlig batteri og fikk dette bekreftet på diagnose, sammen med ganske mange andre feil. 

Før jeg ladet var spenning 12,3V som man kan se på bilde lagt ved. 
Det er et sønniak 80Ah batteri montert i dag, tenker bytte med et Biltema agm 80Ah?

IMG_2218.jpeg

IMG_2217.jpeg

IMG_2219.jpeg

IMG_2220.jpeg

Skrevet

Jeg tør påstå at du har et problem med høyre bakre abs sensor og ikke batteriet. Evt ledningsbrudd til sensor. 

Men biltema agm er helt kurant batteri det. 

Skrevet (endret)

Takk for tilbakemelding, usikker på om jeg skal kjøpe ny sensor og bytte eller sende bilen til rep? 
Kurant sak å bytte sensor, men om det er ledningsbrudd så må den uansett til verksted 

edit: 

Fikk også drive train malfunction i dag, to ganger ga bilen gass slik at jeg måtte bremse. 
Vurderer en tur til thansen for å kjøpe 1 ny abs sensor til høyre bak, men denne er ikke oem. 

https://www.thansen.no/bil/bildeler/abs-sensor/sensor-abs/n185661/pn1399147

Endret av F25x3
Skrevet
3 timer siden, F25x3 skrev:

Takk for tilbakemelding, usikker på om jeg skal kjøpe ny sensor og bytte eller sende bilen til rep? 
Kurant sak å bytte sensor, men om det er ledningsbrudd så må den uansett til verksted 

edit: 

Fikk også drive train malfunction i dag, to ganger ga bilen gass slik at jeg måtte bremse. 
Vurderer en tur til thansen for å kjøpe 1 ny abs sensor til høyre bak, men denne er ikke oem. 

https://www.thansen.no/bil/bildeler/abs-sensor/sensor-abs/n185661/pn1399147

Min E90 ga også plutselig gass når ABS sensor bak var deffekt. Når bilen mister hastighetsignalet så er det mye rart som skjer. Holder også en finger på ABS sensor som er problemet.

Skrevet (endret)

Satt i en ny abs sensor men fikk tidlig feil på brake system , må feil slettes i ista?

Endret av F25x3
Skrevet

Det skal ikke være nødvendig med å slette ABS feil, men noen ganger må man feks ratte helt over, begge veier, og kjøre litt før alt blir registrert OK.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...