///M-ini95 Skrevet Desember 15, 2019 Skrevet Desember 15, 2019 @F25x3 du må bruke Esys for å kode Auto Start-Stop funksjonen, ikke Ista. F25x3 reagerte på dette 1
F25x3 Skrevet August 10 Forfatter Skrevet August 10 Hoisann- mange år senere , samme bil og samme feil i dag. Parking brake, restraint system, abs sensor. Sist ble ledningsnettet bytta etter gode tips på forumet. Denne gang har jeg tatt en runde med ista og ladet batteriet på bilen. Hvilespenning er 12,9V, men når jeg starter tenninga så kommer de 3 feilene over på rad og rekke. Jeg har en følelse på dårlig batteri og fikk dette bekreftet på diagnose, sammen med ganske mange andre feil. Før jeg ladet var spenning 12,3V som man kan se på bilde lagt ved. Det er et sønniak 80Ah batteri montert i dag, tenker bytte med et Biltema agm 80Ah?
Otis Skrevet August 10 Skrevet August 10 Jeg tør påstå at du har et problem med høyre bakre abs sensor og ikke batteriet. Evt ledningsbrudd til sensor. Men biltema agm er helt kurant batteri det.
F25x3 Skrevet August 11 Forfatter Skrevet August 11 (endret) Takk for tilbakemelding, usikker på om jeg skal kjøpe ny sensor og bytte eller sende bilen til rep? Kurant sak å bytte sensor, men om det er ledningsbrudd så må den uansett til verksted edit: Fikk også drive train malfunction i dag, to ganger ga bilen gass slik at jeg måtte bremse. Vurderer en tur til thansen for å kjøpe 1 ny abs sensor til høyre bak, men denne er ikke oem. https://www.thansen.no/bil/bildeler/abs-sensor/sensor-abs/n185661/pn1399147 Endret August 11 av F25x3
Øyvind L. Skrevet August 11 Skrevet August 11 3 timer siden, F25x3 skrev: Takk for tilbakemelding, usikker på om jeg skal kjøpe ny sensor og bytte eller sende bilen til rep? Kurant sak å bytte sensor, men om det er ledningsbrudd så må den uansett til verksted edit: Fikk også drive train malfunction i dag, to ganger ga bilen gass slik at jeg måtte bremse. Vurderer en tur til thansen for å kjøpe 1 ny abs sensor til høyre bak, men denne er ikke oem. https://www.thansen.no/bil/bildeler/abs-sensor/sensor-abs/n185661/pn1399147 Min E90 ga også plutselig gass når ABS sensor bak var deffekt. Når bilen mister hastighetsignalet så er det mye rart som skjer. Holder også en finger på ABS sensor som er problemet. sveigis reagerte på dette 1
F25x3 Skrevet August 11 Forfatter Skrevet August 11 Kjøpte ny sensor og demontert den gamle. Ser ikke så bra ut ?
F25x3 Skrevet August 11 Forfatter Skrevet August 11 (endret) Satt i en ny abs sensor men fikk tidlig feil på brake system , må feil slettes i ista? Endret August 11 av F25x3
Otis Skrevet August 11 Skrevet August 11 Det skal ikke være nødvendig med å slette ABS feil, men noen ganger må man feks ratte helt over, begge veier, og kjøre litt før alt blir registrert OK. F25x3 reagerte på dette 1
F25x3 Skrevet August 11 Forfatter Skrevet August 11 Forsvant etter 100m 😊 Øyvind L. og Otis reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå