Gå til innhold

Rust skiver bak innside F10

totakt
 Share

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, Mons1 skrev:

Det er IKKE de samme som å bråbremse! :-o
Håndbrekket låser bakhjulene (ikke forhjulene) og drar du på brekket i fart, så risikerer du å først ligge på skogen og deretter på akutten.

Det jeg skriver stemmer. Du bør lese om systemets virkemåte før du er såpass påståelig. 

Knappen kan brukes til nødbrems. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mons1 skrev:

Håndbrekket låser bakhjulene (ikke forhjulene) og drar du på brekket i fart, så risikerer du å først ligge på skogen og deretter på akutten.

det stemmer ikke det du påstår, her er det som står i boka.

Mens du kjører
Generelt
Bruk under kjøring fungerer som nødbremse‐ funksjon.
Trekk og hold bryter. Kjøretøyet bremser sterkt så lenge bryteren blir trukket.
Varsellampen i kombi-instrumentet lyser rødt, et signal høres og bremselysene ly‐ ser.
En Check-Control-melding vises.
Aktiver parkeringsbremsen når kjøretøyet står stille.

» jeg har testet dette, bilen bremser så lenge du holder i bryter, slipper du avbrytes bremsing.»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"ligge i skogen og akutten faktisk" Helt på bærtur du. :) hehe

Skjer ikke annet, enn at bilen bremser litt når du drar i knappen i fart.

Endret av Conquest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om å presse inn greas med "fettpresse". Det er snakk om å legge et tynt belegg for å beskytte metallet på bolten mot eiring og korrosjon. Det er også snakk om bolter som er allerede "angrepet" og har fått et ru overflate. Er boltene blank og fin, så er jeg enig i at man ikke trenger i smøre dem.

Men det er jo det som står. Do not grease. Det betyr ikke at det er snakk om presse med nippel. Men alle gjør hva man vil. Smør det du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om å presse inn greas med "fettpresse". Det er snakk om å legge et tynt belegg for å beskytte metallet på bolten mot eiring og korrosjon. Det er også snakk om bolter som er allerede "angrepet" og har fått et ru overflate. Er boltene blank og fin, så er jeg enig i at man ikke trenger i smøre dem.

Men det er jo det som står. Do not grease. Det betyr ikke at det er snakk om presse med nippel. Men alle gjør hva man vil. Smør det du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ampera skrev:

det stemmer ikke det du påstår, her er det som står i boka.

Mens du kjører
Generelt
Bruk under kjøring fungerer som nødbremse‐ funksjon.
Trekk og hold bryter. Kjøretøyet bremser sterkt så lenge bryteren blir trukket.
Varsellampen i kombi-instrumentet lyser rødt, et signal høres og bremselysene ly‐ ser.
En Check-Control-melding vises.
Aktiver parkeringsbremsen når kjøretøyet står stille.

» jeg har testet dette, bilen bremser så lenge du holder i bryter, slipper du avbrytes bremsing.»

Da har brekket to funksjoner. Ved å holde, så vil ikke bakhjulene låse seg (ABS?). Har du prøvd dette på vinterføre? Men hvis det er slik at bakhjulene ikke låser seg uansett underlag og når du slipper den så kobles brekket av automatisk, så ja da tok jeg feil og beklager den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...