qwerty3009 Skrevet Oktober 30, 2019 Share Skrevet Oktober 30, 2019 Hallo, Jeg kjøpte en x1 18d der drivstoffsystemet havarerte etter å ha fylt bensin på den. Fra det selgeren fortalte meg var det eneste som manglet å bytte ut injektorene. SÅ jeg byttet injektorer og rail. Han hørtes legit ut og HPFP virker ny ut fra det jeg kan se. Bilen rotere, men starter ikke Fikk følgende feilkode: "4B90 Rail-pressure monitoring on engine start." Kan pumpen i tanken være feil? Er det meningen at pumpen i tanken skal prime ved tenning? Noen ideer? Før jeg koblet til injektorene fylte jeg et stort glass diesel som kom fra HPFP, og det så bra ut. Må jeg programmere injektorene? - Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 30, 2019 Share Skrevet Oktober 30, 2019 Hva er trykk i rail ved start forsøk? Og hva er trykk fra pumpen i tanken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
qwerty3009 Skrevet Oktober 30, 2019 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2019 På mitt enkle diagnoseapparat står det følgende når jeg roterer motoren: Rail Pressure, actual: 7-10.5 bar Rail Pressure, specified: 300 - 500 bar. Når kun tenningen er på er det følgende: Rail Pressure, actual: 7.37 bar Rail Pressure, specified: 299.98 bar Gir det noe forklaring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Oktober 30, 2019 Share Skrevet Oktober 30, 2019 Du måler hvertfall ikke rett trykk. Så er det liv i pumpe(ne)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
qwerty3009 Skrevet Oktober 30, 2019 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2019 Har ikke prøvd å tvangskjørt pumpen i tanken, men er kanskje idee? Når er det meningen den skal skru seg på? Har aldri hørt den... HPFP vil jeg tro da det kommer diesel ut til hver av dysene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 30, 2019 Share Skrevet Oktober 30, 2019 Dra ut mengderegulator på HT pumpe og se etter spon. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 30, 2019 Share Skrevet Oktober 30, 2019 Det er viktig å gjøre det @TRF sier her. For du har i praksis ikke noe "trykk" på diesel. Du mangler "alt" av trykk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
qwerty3009 Skrevet Oktober 31, 2019 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2019 Sitter den på høytrykkspumpa? Trodde den satt på railen eller er det noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 31, 2019 Share Skrevet Oktober 31, 2019 18 timer siden, TRF skrev: Dra ut mengderegulator på HT pumpe og se etter spon. 3 timer siden, qwerty3009 skrev: Sitter den på høytrykkspumpa? Trodde den satt på railen eller er det noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Oktober 31, 2019 Share Skrevet Oktober 31, 2019 På gamle M57 med CP1 pumpe satt railtrykksensor bak på rail og mengderegulator på høytrykkspumpe. Tror det er likt her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå