Froland Skrevet Oktober 31, 2019 Share Skrevet Oktober 31, 2019 God kveld godt folk :) Jeg har en X3 F25 30d med MPPK. Ved "aktiv kjøring" synes jeg at bremsene ikke helt holder mål. Er det noen som har forslag til oppgradering? Klosser med bedre bet, andre skiver? Event noen som vet om større/kraftigere calipere som passer uten at det koster skjorta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet November 1, 2019 Share Skrevet November 1, 2019 (endret) Jeg sjekket dette for et par år siden. Da var konklusjonen min at det ikke fantes noen rimelige løsninger som var klart bedre enn originalen. Blir spennende å høre om du finner noe nå. Kanskje du kan bruke bremser fra M40i eller X3M? Forøvrig samme bremser på 30d som på 35d som har 313 hester, tror jeg. Endret November 1, 2019 av ogee1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 1, 2019 Share Skrevet November 1, 2019 X5/X6 M50D bør kanskje være mulig å få på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 1, 2019 Share Skrevet November 1, 2019 X5/X6 M50D kan jeg ikke tenke meg at passer. De er så forskjellige på forstilling. Men det er vanskelig å si noe for sikkert. Men de deler ingenting på konstruksjon. Men x4 m40ix har 348x30 skiver og samme forstilling, hjullager som en x3 30d. Så de passer nok. Da går opp fra 328x28 til 348x30. Så 2 cm i diameter. Så da trenger du calipere, braketter, klosser, skiver for å skifte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Froland Skrevet November 1, 2019 Forfatter Share Skrevet November 1, 2019 42 minutter siden, ogee1 skrev: Jeg sjekket dette for et par år siden. Da var konklusjonen min at det ikke fantes noen rimelige løsninger som var klart bedre enn originalen. Blir spennende å høre om du finner noe nå. Kanskje du kan bruke bremser fra M40i eller X3M? Forøvrig samme bremser på 30d som på 35d som har 313 hester, tror jeg. God morgen ogee1 Jeg har trålet nettet en stund og det jeg finner av komplette kit ryker fort på 40k + Kom over noe fra Taiwan men det tror jeg kanskje skal bli i Taiwan Mulig bremser fra G serien passer men tror det fort havner på en liten bruktbil. Det billigste er vel å gå for litt hvassere klosser ala EBC Green eller Yellow Stuff men om det utgjør så mye vet jeg ikke..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Froland Skrevet November 1, 2019 Forfatter Share Skrevet November 1, 2019 10 minutter siden, Otis skrev: X5/X6 M50D kan jeg ikke tenke meg at passer. De er så forskjellige på forstilling. Men det er vanskelig å si noe for sikkert. Men de deler ingenting på konstruksjon. Men x4 m40ix har 348x30 skiver og samme forstilling, hjullager som en x3 30d. Så de passer nok. Da går opp fra 328x28 til 348x30. Så 2 cm i diameter. Så da trenger du calipere, braketter, klosser, skiver for å skifte. God morgen Otis Interessant, jeg finner sikkert ut av det selv men er det 4 stempler M Performance calipere framme på x4'en? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Froland Skrevet November 1, 2019 Forfatter Share Skrevet November 1, 2019 Otis, ser nå at det er "singel piston" men er denne caliperen kraftigere tror du? I så fall kan dette være en ide.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet November 1, 2019 Share Skrevet November 1, 2019 3 minutter siden, Froland skrev: Otis, ser nå at det er "singel piston" men er denne caliperen kraftigere tror du? I så fall kan dette være en ide.... I følge ETK så brukes akkurat denne caliperen på X5 e70 og f15 og X6 e71 og f16 på en rekke modeller. Caliperen er ikke nødvendigvis noe kraftigere enn den du har i dag. Men det lar seg gjøre å ha større klosser og skiver. Og stempelet er nok større også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Froland Skrevet November 1, 2019 Forfatter Share Skrevet November 1, 2019 1 time siden, ahj skrev: Og stempelet er nok større også Takk for innspill ahj, det har du helt rett i, 57 vs 60 mm. Kanskje ikke så mye men det er nok en grunn til at de har valgt dette Vi begynner å sirkle inn noe nå..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet November 1, 2019 Share Skrevet November 1, 2019 Leveres ikke M performance bremser til F25? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet November 1, 2019 Share Skrevet November 1, 2019 2 timer siden, quandt1960 skrev: Leveres ikke M performance bremser til F25? Nå har ikke jeg reg eller chassis nummer. Men dette er det jeg får opp. Ikke noe bremser der. quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Froland Skrevet November 1, 2019 Forfatter Share Skrevet November 1, 2019 2 timer siden, quandt1960 skrev: Leveres ikke M performance bremser til F25? Nei, jeg finner ikke at det leveres originalt M Performance kit til F25. Det jeg derimot finner er diverse Big Brake Kits men det blir uforholdsmessig dyrt som nevnt i mitt andre innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 1, 2019 Share Skrevet November 1, 2019 Om du er fornøyd med 348x30 så er jo de flotte de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Froland Skrevet November 1, 2019 Forfatter Share Skrevet November 1, 2019 4 timer siden, Otis skrev: Om du er fornøyd med 348x30 så er jo de flotte de. Om jeg blir fornøyd Otis gjenstår å se Men jeg takker for et godt forslag, visst BMW mener det funker på en X4 M40i funker det vel for meg og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 1, 2019 Share Skrevet November 1, 2019 Joda, det virker jo, men for min del var det utseende som fikk meg til å oppgradere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå