Gå til innhold

E60 strømproblemer


bimmer9221
 Share

Anbefalte innlegg

Hei folkens! Trenger litt hjelp her angående min e60 04 mod. 

Rett etter endt kjøring her ista dro jeg ut nøkkelen og så at baklyktene enda sto på, samt annet lys inni bilen som ikke ville slå seg av. Prøvde å slå på bilen igjen, men nå var det alt mulig av feilmeldinger, idriven var svart og bilen ville ikke starte. Prøvde å ta av minuspolen og lot den stå en stund å se om den virket, noe det ikke gjor. Så la jeg merke til at det var vått under batteriet, nappet det ut og tørket vekk vannet under batteri og rundt om, satte det i og da startet bilen igjen som normalt. Hvordan kommer det vann inn her i det hele tatt!? 

Batteriet er helt nytt og registrert inn av verksted. I hjulbrønnen var det litt fukt, kunne ikke se at mpm modulen var full av vann akkurat, men kanskje nok til at det er den som er problemet? 

Noen tips her? 

Endret av bimmer9221
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser i menyen i dashbordet at bilen lader 15-15,3V på tomgang og oppi 15.5V under kjøring.. under akselerasjon blir idrive svart, brake pads, dynamic drive, transmission og alt kommer opp. Kan det være for høy lading som utløser dette, at modulene  "kortslutter" et sekund? 

Skal få tatt en diagnose, men hvis noen har tips er det høyst takknemlig for bilen er ikke kjørbar sånn som den er nå..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regulatoren ble byttet ifjor. Da hadde jeg problemer med at det tok 30 minutter kjøring før bilen begynte å lade. Ingen særlig endring når jeg ruser den i fri. Er nede på 14.9 i kanskje et halvt sekund før den ligger å går i mellom 15-15.4V. 

Når jeg setter den i gir å gir gass fremover blacker den totalt ut og slenger ut en masse varselmeldinger. Bilen stopper fysisk, akkurat som den går i fri av seg selv. Så går det over etter 2 sekunder og kommer tilbake neste gang jeg gir gass framover.. Blir selvfølgelig bare spekulasjoner uten diagnose, kanskje dynamo? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå er jeg litt sent ute her... Men min bil hadde mer eller mindre akkurat samme problem du beskriver med at bilen "rykker/napper", etterfulgt av transmission fault, servotronic fault osv osv... (det meste som kunne lyse, lyste) Hos meg låste bilen seg også i det giret jeg kjørte i når feilen opstod.

Mål spenning på batteri og dynamo..

Ny minoskabel og ibs, samt en ny dynamo fiksa biffen hos meg. Dette var på en e60 525d 04 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2020 den 9.52, Acidrap skrev:

Nå er jeg litt sent ute her... Men min bil hadde mer eller mindre akkurat samme problem du beskriver med at bilen "rykker/napper", etterfulgt av transmission fault, servotronic fault osv osv... (det meste som kunne lyse, lyste) Hos meg låste bilen seg også i det giret jeg kjørte i når feilen opstod.

Mål spenning på batteri og dynamo..

Ny minoskabel og ibs, samt en ny dynamo fiksa biffen hos meg. Dette var på en e60 525d 04 mod.

Takk!
Med minoskabel mener du minuskabel? Byttet du IBS selv, må den programmeres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! selve minuskabelen til batteriet ja. Hvis du har 03-07 mod er denne forskjellig fra den får kjøpt, da den "gamle" har gått ut av produksjon pga korrosjon problemer. IBS bytter du selv, kun to klips så er jobben gjort. Den behøver ike programmeres heller. Lykke til, det er et kjedelig problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...