bimmer9221 Skrevet Desember 5, 2019 Share Skrevet Desember 5, 2019 (endret) Hei folkens! Trenger litt hjelp her angående min e60 04 mod. Rett etter endt kjøring her ista dro jeg ut nøkkelen og så at baklyktene enda sto på, samt annet lys inni bilen som ikke ville slå seg av. Prøvde å slå på bilen igjen, men nå var det alt mulig av feilmeldinger, idriven var svart og bilen ville ikke starte. Prøvde å ta av minuspolen og lot den stå en stund å se om den virket, noe det ikke gjor. Så la jeg merke til at det var vått under batteriet, nappet det ut og tørket vekk vannet under batteri og rundt om, satte det i og da startet bilen igjen som normalt. Hvordan kommer det vann inn her i det hele tatt!? Batteriet er helt nytt og registrert inn av verksted. I hjulbrønnen var det litt fukt, kunne ikke se at mpm modulen var full av vann akkurat, men kanskje nok til at det er den som er problemet? Noen tips her? Endret Desember 5, 2019 av bimmer9221 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 5, 2019 Share Skrevet Desember 5, 2019 Se inni MPM, den har et lokk så en kan ta ut kretskortet og se om noe er brent. Vann ved batteri kommer inn via sjalusiveggene på siden der, noen ganger er de "sperret" av smuss og sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andbro Skrevet Desember 5, 2019 Share Skrevet Desember 5, 2019 Kan være verdt å sjekke sikringene i hanskerommet. husker ikke nummer nå i farta men sikring til datalink connector/ diagbose kontakt utgjorde hvertfall alt mulig av feilmeldinger og juletre i min E61. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmer9221 Skrevet Desember 6, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2019 22 timer siden, Reef89 skrev: Se inni MPM, den har et lokk så en kan ta ut kretskortet og se om noe er brent. Vann ved batteri kommer inn via sjalusiveggene på siden der, noen ganger er de "sperret" av smuss og sånt. Her er kortet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmer9221 Skrevet Desember 6, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2019 Opplever også når jeg kjører at bilen plutselig «rykker» også kommer det feilmelding (dynamic drive, brake pad, transmission) som forsvinner og kommer tilbake. Noen som har opplevd noe lignende før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 6, 2019 Share Skrevet Desember 6, 2019 Modulen ser fin ut. Men ta en diagnose for å se hvilke feilmeldinger som ligger i minnet. Ellers er det nesten som å lete i blinde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmer9221 Skrevet Desember 13, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2019 Ser i menyen i dashbordet at bilen lader 15-15,3V på tomgang og oppi 15.5V under kjøring.. under akselerasjon blir idrive svart, brake pads, dynamic drive, transmission og alt kommer opp. Kan det være for høy lading som utløser dette, at modulene "kortslutter" et sekund? Skal få tatt en diagnose, men hvis noen har tips er det høyst takknemlig for bilen er ikke kjørbar sånn som den er nå..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 13, 2019 Share Skrevet Desember 13, 2019 Det er nok for høy volt! Mulig du har defekt regulator på dynamo. Har du forsøkt å ruse motor i fri for å se om volten stiger enda mer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmer9221 Skrevet Desember 13, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2019 Regulatoren ble byttet ifjor. Da hadde jeg problemer med at det tok 30 minutter kjøring før bilen begynte å lade. Ingen særlig endring når jeg ruser den i fri. Er nede på 14.9 i kanskje et halvt sekund før den ligger å går i mellom 15-15.4V. Når jeg setter den i gir å gir gass fremover blacker den totalt ut og slenger ut en masse varselmeldinger. Bilen stopper fysisk, akkurat som den går i fri av seg selv. Så går det over etter 2 sekunder og kommer tilbake neste gang jeg gir gass framover.. Blir selvfølgelig bare spekulasjoner uten diagnose, kanskje dynamo? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 13, 2019 Share Skrevet Desember 13, 2019 Mistenker defekt regulator, selv om den er skiftet. Men ja, mulig diagnose vil gi deg noe bedre svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Acidrap Skrevet Januar 1, 2020 Share Skrevet Januar 1, 2020 Nå er jeg litt sent ute her... Men min bil hadde mer eller mindre akkurat samme problem du beskriver med at bilen "rykker/napper", etterfulgt av transmission fault, servotronic fault osv osv... (det meste som kunne lyse, lyste) Hos meg låste bilen seg også i det giret jeg kjørte i når feilen opstod. Mål spenning på batteri og dynamo.. Ny minoskabel og ibs, samt en ny dynamo fiksa biffen hos meg. Dette var på en e60 525d 04 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmer9221 Skrevet Januar 2, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2020 På 1.1.2020 den 9.52, Acidrap skrev: Nå er jeg litt sent ute her... Men min bil hadde mer eller mindre akkurat samme problem du beskriver med at bilen "rykker/napper", etterfulgt av transmission fault, servotronic fault osv osv... (det meste som kunne lyse, lyste) Hos meg låste bilen seg også i det giret jeg kjørte i når feilen opstod. Mål spenning på batteri og dynamo.. Ny minoskabel og ibs, samt en ny dynamo fiksa biffen hos meg. Dette var på en e60 525d 04 mod. Takk! Med minoskabel mener du minuskabel? Byttet du IBS selv, må den programmeres? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Acidrap Skrevet Januar 7, 2020 Share Skrevet Januar 7, 2020 hei! selve minuskabelen til batteriet ja. Hvis du har 03-07 mod er denne forskjellig fra den får kjøpt, da den "gamle" har gått ut av produksjon pga korrosjon problemer. IBS bytter du selv, kun to klips så er jobben gjort. Den behøver ike programmeres heller. Lykke til, det er et kjedelig problem! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå