Gå til innhold

Bmw e24 M70 prosjekt.


EspenV
 Share

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har kommet med noen oppdateringer nå. Jeg har bare ikke hatt tid til å få gjort så mye med bilen. Men nå skal jeg prøve å få gjort litt i løpet av de neste ukene.

 

Fått vasket teppe og byttet ut orginale isolasjonen som var helt jævelig med en ny. Den gamle isolasjonen gikk i biter når den blei tatt ut å den lukter ikke godt. Har tidligere vert noe fukt i den. Den nye er ganske tykk og tung. Bruker DynaPad. Den legges oppå Gladen platene i gulvet.

20200625_174515.jpg

20200625_174522.jpg

20200625_174520.jpg

20200625_175055.jpg

20200625_184754.jpg

20200625_184821.jpg

20200625_184833.jpg

20200625_184838.jpg

20200625_184846.jpg

20200625_185825.jpg

20200625_185829.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt problemer med at motoren trekker falsk luft. (Går ugjenvt på tomgang)

Planen var egentlig å bruke en silikon pakning mellom den orginale på begge sider men jeg bestilte det fra USA i Mai å det har enda ikke kommet. Dette grunnet covid19. Så nå blei jeg lei av å vente å gikk for sealing løsningen i stede.

Demonterte insugene å sealet før jeg monterte sammen igjen.

Byttet også vakum/overtrykk slangene å ventilene som går til toppene for å være sikker.

Også fått byttet varme sensoren til instrumentene.

Dette står nå å tørker å jeg håper på å få montert mer i morgen. 

Litt lite bilder denne gangen.

20200721_202424.jpg

20200721_202417.jpg

20200721_191303.jpg

20200720_190649.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å få en del av musikk anleggs delene også.

Bestilte forsterkeren fra Tyskland siden den typen jeg ville ha ikke er tilgjengelig fra norske butikker lengere.

Vanligvis ville jeg brukt 2 forsterkere. En til subwoffer og en til høytalerene. Men siden bass elementet mitt ikke skal ha veldig mye effekt. (Ca 300WRMS) å det er 4 ohm passet den 5 kanal forsterkeren best. De fleste rene monoblokker er optimert for å kjøre 1 ohm å ville ikke passe så bra. Et annet ønsket var AB trinn på høytallerene å D trinn på Sub.

Så da blei valget HELIX G FIVE instede for det vanlige oppsettet siden den oppfyller alle ønsker å krav samtidig som den er kjent for god lydkvalitet. 

20200721_202434.jpg

20200721_202431.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Kvasi skrev:

Hatt Helix på Focal frontsett i de 3 siste bilene og det må være den beste komboen jeg vet innen greier som har overkommelig pris.

Ja blir focal høytallere foran å bak i min bil også. Har vert veldig fornøyd med focal tidligere. Tror det skal bli bra tilslutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Fint å se litt action her igjen 👍 Mulig jeg leste for dårlig her nå, men trekker den falsk luft gjennom innsuget ? Holder det ikke bare å ha på nye pakninger ? 

Du leser riktig. Men de pakningene koster 10 tusen kroner. Å de er ikke nødvendigvis mye bedre en de jeg har siden det ikke har vert mye ny produksjon av m70 deler de siste årene.

Gummien er bare gammel. Men den vanlige løsningen til m70 folket er å bruke sealing mellom. Å det skal vist fungere ypperlig i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, EspenV skrev:

Du leser riktig. Men de pakningene koster 10 tusen kroner. Å de er ikke nødvendigvis mye bedre en de jeg har siden det ikke har vert mye ny produksjon av m70 deler de siste årene.

Gummien er bare gammel. Men den vanlige løsningen til m70 folket er å bruke sealing mellom. Å det skal vist fungere ypperlig i mange år.

Åja he he huff 🙈 Jeg trodde det var bare å bestille pakninger på Koed til denne som til min. For det er jo bare sånne "papirpakninger" 😂 Men da skjønner jeg at her er det anderledes ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bilen ut av garasjen en tur i dag.

Første gang bilen beveger seg på egen maskin både fram å tilbake på ca 10.år.

Den går ennå ikke helt gjevnt men fikk tatt en video av eksos lyden til folket.

20200724_205101.jpg

20200724_205116.jpg

 

Endret av EspenV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funket krute godt nå ja, og motoren høres klokkeren ut 👍
Ligger imponerende mye research,  jobb og kr bak alle detaljene her vet jeg men på denne bilen tror jeg faktisk du får betalt for det hvis du velger å selge den etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kvasi skrev:

Funket krute godt nå ja, og motoren høres klokkeren ut 👍
Ligger imponerende mye research,  jobb og kr bak alle detaljene her vet jeg men på denne bilen tror jeg faktisk du får betalt for det hvis du velger å selge den etterhvert.

Er spesielt på lave turtall den ikke er helt gjevn.

Prosjekt pleier aldri å betale seg men er jo en morsom tanke vis dette var unntaket. 

Men planen er å aldri selge den bilen når jeg først er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • EspenV changed the title to Bmw e24 M70 prosjekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...