Gå til innhold

Min E30 Helårsbil .Tunge avgjørelser.Solgt.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Greit at du tenker litt på helsa også Jan ☺️ Ikke greit å jobbe ræva av seg når man går på antibiotika 😉 Så slapp av og hent krefter så blir dette knallbra til slutt 👍 Ang refleksplate på bilen min så sier jeg takk for at du skal holde øynene oppe og gi beskjed dersom det dukker opp 🙏😍👍 

Denne gangen var det ikke sjans gitt,helt ødelagt .

Så kommer sterkere tilbake straks 😀😀.

Sier fort ifra om der dukker opp noe Tore.😀

 

8 timer siden, Rune-K skrev:

Du får slite med helsa, og blir det for kjedelig å ligge på sofaene så husk att det alltid finnes et spennende koblingskjema du kan studere.

Ja jeg jobber med saken og du får en pm av meg senere .

Fant ut litt i natt 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særs kjapp oppdatering her .

Men har brukt noe av kvelden på lekser og nå begynner ting å nøste seg til tror jeg ,men langt fra ferdig .

Skal få mer info imorgen etter jeg har kommet til bunns i kaoset her .

For det kaoset som var forrige ,ganger jeg med hundre.

Men nå har jeg sortert ut hver jækla ledning fra stikk til stikk ved dashbord .

Og det verste er at jeg kan mange av ledningene utenat nå hvor de skal .😀

Herregud for ei suppe ,men lykkes dette ja da skal det feires .😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trua 🥳👍 Er det ikke rart dette her ? Når man tror man er i mål med noe på disse gammelbila våres, ja så dukker det jaggu meg opp MINST én ny utfordring 😅 Men det er jo bare sånn det er. Det sånne ting man høster erfaringer og kunnskap på 😉👍 Heia Jan !! 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Jeg har trua 🥳👍 Er det ikke rart dette her ? Når man tror man er i mål med noe på disse gammelbila våres, ja så dukker det jaggu meg opp MINST én ny utfordring 😅 Men det er jo bare sånn det er. Det sånne ting man høster erfaringer og kunnskap på 😉👍 Heia Jan !! 🥳

Godt du har det 😀,

Denne bilen er ekstrem på elektriske overraskelser .

Men har bestemt for at jeg skal ha alt opp og gå av elektrisk sånn som det er .

Så skal jeg etterhvert bytte absolutt alt av kabler.

Men slipper dette nå så fort jeg er i mål med lys osv .😀

Ja man høster erfaringer ,men ønsker ikke at nattabønnen skal være at jeg tenker hvor gul kabel med grønn stripe skal være 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Godt du har det 😀,

Denne bilen er ekstrem på elektriske overraskelser .

Men har bestemt for at jeg skal ha alt opp og gå av elektrisk sånn som det er .

Så skal jeg etterhvert bytte absolutt alt av kabler.

Men slipper dette nå så fort jeg er i mål med lys osv .😀

Ja man høster erfaringer ,men ønsker ikke at nattabønnen skal være at jeg tenker hvor gul kabel med grønn stripe skal være 😅

He he man blir prega og påvirket av dette og mye tankevirksomhet når man har disse bilene 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Bimmerlorris skrev:

He he man blir prega og påvirket av dette og mye tankevirksomhet når man har disse bilene 😉

Ja det gjør det .

Nå har jeg vært og hentet en pose med relé og skulle begynne.

Så blir jeg invitert på fest nå og velger heller det 😀

Lenge siden jeg har vært sammen med venner.

Sier nei til alt pga Bmwene og kompisene mine er lei av alltid nei 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt sånn at en tenker og grubler på det en jobber med på disse gml bila. da følger det oss om natta og til tider.

Fornuftig valg en lørdagskveld det Jan. Må være lov å unne seg en fest og kos med kammerater. BMW stikker ikke av iløpet av kvelden, står der å venter i morra den 😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, sveigis skrev:

Godt du har det 😀,

Denne bilen er ekstrem på elektriske overraskelser .

Men har bestemt for at jeg skal ha alt opp og gå av elektrisk sånn som det er .

Så skal jeg etterhvert bytte absolutt alt av kabler.

Men slipper dette nå så fort jeg er i mål med lys osv .😀

Ja man høster erfaringer ,men ønsker ikke at nattabønnen skal være at jeg tenker hvor gul kabel med grønn stripe skal være 😅

Grøss og grrrrruuuu.. hater ledninger!! Men du får jaggu gang på det, lærerikt slikt da!

Eg har en drøss med ledningsnett, biter til e30, men sånn eg har forstått så er det nok feil det eg har ift det du trenger, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.5.2020 den 10.28, sveigis skrev:

Godt du har det 😀,

Denne bilen er ekstrem på elektriske overraskelser .

Men har bestemt for at jeg skal ha alt opp og gå av elektrisk sånn som det er .

Så skal jeg etterhvert bytte absolutt alt av kabler.

Men slipper dette nå så fort jeg er i mål med lys osv .😀

Ja man høster erfaringer ,men ønsker ikke at nattabønnen skal være at jeg tenker hvor gul kabel med grønn stripe skal være 😅

Eg kan ikkje mykje om ledninga, men gul kabel med grøn stripa er som oftast jordingskabel og skal då som oftast til jord 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mortenej skrev:

Blir litt sånn at en tenker og grubler på det en jobber med på disse gml bila. da følger det oss om natta og til tider.

Fornuftig valg en lørdagskveld det Jan. Må være lov å unne seg en fest og kos med kammerater. BMW stikker ikke av iløpet av kvelden, står der å venter i morra den 😀

 

Blir mye tenking når man holder på med problemer 😀

Ja av og til må man bare slippe tingene og ha det gøy ,ja og den står her enda 😀

11 timer siden, NilsP skrev:

Grøss og grrrrruuuu.. hater ledninger!! Men du får jaggu gang på det, lærerikt slikt da!

Eg har en drøss med ledningsnett, biter til e30, men sånn eg har forstått så er det nok feil det eg har ift det du trenger, desverre.

Huff ja ,er ikke det beste dette ,men lærerikt det er det .

Du har det ja 😀,men tror det nærmer seg løsninger her nå .

skulle det være noe ,så tar jeg kontakt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, RF91 skrev:

Eg kan ikkje mykje om ledninga, men gul kabel med grøn stripa er som oftast jordingskabel og skal då som oftast til jord 😄

Ikke sant 😀.

Neida det går seg nok sakte til nå .

Og kvelden varte til 02.30 igår ,så en ting garanterer jeg at idag blir det null e30 😀

Gåen.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, michaelskare skrev:

Tøft prosjekt, og litt av et pågangsmot du har! Gleder meg til å se fortsettelsen :D 

Takk 😀

Desverre forsvinner pågangsmotet for hvert sekund føler jeg for tiden .

Det er så ekstremt vanskelig å finne ut dette med ledninger og hjemmeløsninger ,men er igang og kommer nok i mål .

Gøy du er med .😀👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2020 den 13.44, sveigis skrev:

Blir mye tenking når man holder på med problemer 😀

Ja av og til må man bare slippe tingene og ha det gøy ,ja og den står her enda 😀

Huff ja ,er ikke det beste dette ,men lærerikt det er det .

Du har det ja 😀,men tror det nærmer seg løsninger her nå .

skulle det være noe ,så tar jeg kontakt .

D får du.. men har så lite peil på dette selv.. og usikker på om det eg har er riktig for deg.. måtte nesten lagt ut nettet og sammenligna 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det skjedd litt idag og som vanlig et jækla styr.

Jeg har sortert ut alle ledningene her :

F7B12C13-B3DE-4570-879C-03DDBA83DA6D.thumb.jpeg.7c91283a0b453464e72f999208923678.jpeg
 

Fulgt de fra A til Å og merket de samt alt dette:

D014A41A-ED87-45E1-BF11-EB9CA89D97A2.thumb.jpeg.5da79c6db79909054bc3d4bcbd458e84.jpeg

Dette er så vanskelig at jeg vet ikke hva jeg skal si .

Men det beste er at nå ser jeg en sammenheng føler jeg og skjønner mer enn for 14 dager siden ,altså litt😀.

Og har laget en grov skisse som jeg skal bruke som mal for at Rune -K skal få hjulpet meg :

6B3A9D19-A180-43CC-ADB7-3569554FE246.thumb.jpeg.5f4591d7041835d66602cee4aaa223a9.jpeg

Dette hadde jeg jaggu ikke sett for meg at jeg skulle begynne å tegne og skrive om ledninger.

Denne er nå i skrivende stund finskrevet og justert og blir sendt PR pm til Østfold om få strakser.😀

Noe etterlengtet kom idag:

A65A8132-5F5B-4E2A-B623-9490735FA875.thumb.jpeg.1967baeeeb7bbd8b75911c52d5dd69de.jpeg

To pakker og endelig:

77E45DC1-450C-4DDC-AFFE-C871C3A716F1.thumb.jpeg.8ce44761455e8d33cf63ba5d750c6485.jpeg

Strøkent instrument .

Fikk og med et til som er til 325 .

Ser dere dette:

A6556166-C689-44D9-926F-AA5FC4735F47.thumb.jpeg.58a9fec6b5f2d8a0a94a779004901ddf.jpeg

Dette munner ut i dette:

6BC07B3B-F4FF-458F-922E-3B62F36F6752.thumb.jpeg.0dbcb67fc31100e6f88adf708612db94.jpeg

Men nå er det meste nøstet ut og føler jeg har kontroll på dette 10 %,og det er bedre enn ingenting.

Nå må jeg bare finne ut hundre prosent hvilke reléer jeg må ha for at det skal funke.

Håper at jeg snart kan lukke dette kapitlet bort nå .

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...