Gå til innhold

i3 Tråden


quandt1960
 Share

Opprette i3 tråd?  

17 stemmer

  1. 1. Er det interesse for en "Alt om i3" tråd på bimmers hvor alle kan bidra?

    • Ja
      15
    • Nei
      2

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

  • Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 02/14/20, 08:38

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Lars89 skrev:

Håper virkelig ikke jeg får uling etter service på min 17 mod... Trodde ikke sånne vedtak hadde tilbakevirkende kraft? 

Må innrømme at jeg er noe lydsensitiv og den lyden er til å bli sprø av, ihvertfall på Zoe, Outlander phev osv...

Er mer fremtredende på Zoe, men lyden er veldig lik - dog mer dempet. Håper det blir mulig å kose bort etterhvert! Noe av det beste med elbil er jo nettopp fraværet av lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.3.2020 den 2.39, Saltkjelen skrev:

Jeg har (muligens hadde, har ikke hentet bilene ennå) en liten klunkelyd selv på min i3S med 7 000km på telleren. Jeg nevnte dette for mekaniker på Bavaria og kom med innspill om at det kunne være topplagre ettersom dette ofte er en gjenganger, men han mente det var noen gummiforinger i området bunn fjærskål og topplaget. Henter bilen i morgen, så da kan jeg komme med en oppdatering da.

Var da innom Bilia i morgentimene i dag hvor jeg da skulle få utbedret problemene vi gjentatte ganger har forsøkt å løse, min faste mekaniker var syk og jeg ble møtt av en «reserve», heller ikke han fant ulyden i forstilling så klunk -lyden her vedvarer, nevnte også det du formidlet over her @Saltkjelen men ingen tegn til forbedring. Så jeg venter tilbakemelding når min mekaniker er tilbake igjen... 

Motorfestene ble fikset forrige gang men har trolig blitt slakke igjen og derav gjentagende klunk-lyd ved kvikk pedal og oppslipp, heller ikke her fant den nye mekanikeren feil, selvom dette er nødt for å ha noe med innfestningene til motor å gjøre ettersom lyden forsvant over en periode etter forrige verkstedbesøk hvor dette da ble påvist.

Har alltid fått lånebil på Garanti jobbene så applaus for det, men kjedelig at det skal være så utrolig vanskelig å finne ut av disse feilene. 
-Fikk i dag låne en i3s, aldri prøvd denne modellen før, men etter min smak går den ekstra stylingen over til å bli noe harry (no offence)... I tillegg var jeg engstelig for at den kom til å støye mer ettersom den ble noe lavere og samtidig trengte jeg de ekstra milene den «Normale» i3’en går. -Men etter å ha testet så ble jeg positivt overrasket over at bilen har et langt mer fast understell og krenget på langt nær like mye i svingene som min gjør, utover det føles den ikke spesielt mye kvikkere men over 100 km/t var det en merkbar forskjell på de 14 ekstra hestekreftene.

Så med andre ord burde jeg kanskje ha valgt sportspakken i tillegg til min standard i3 FC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hentet bilen i dag, og på "ordrelappen" står det at det er blitt byttet framfjærer og alt av gummi i tilknytning til dempere. Det står også at det ligger en case på bytte av fjærer som lager klunkelyder mellom -10 og 10 grader. Jeg kjørte bare bilen hjem i garasjen og la om til sommerdekk, men ingen ulyder så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
On 3/20/2020 at 1:19 AM, Saltkjelen said:

Jeg hentet bilen i dag, og på "ordrelappen" står det at det er blitt byttet framfjærer og alt av gummi i tilknytning til dempere. Det står også at det ligger en case på bytte av fjærer som lager klunkelyder mellom -10 og 10 grader. Jeg kjørte bare bilen hjem i garasjen og la om til sommerdekk, men ingen ulyder så langt.

Hei. Det som er en typisk feil med i3, de opp til 11/2018 er dempertårn. De tørker ut invendig eller fukt kommer inn og fungerer ikke som de skal. Da kan fjøren noen ganger også vri seg ift hvordan den skal ligge dersom det er virkelig ille og den har låst seg helt. Aksjonen tror jeg går ut på bytte av fjærgummi, gummidemper og dempertårnlager begge sider. Fikk gjort det på min denne uken, i3 94Ah 2018 mod med 15000km på tellern. Klunkelyd som ble verre og verre og knirk ved svinging. Dersom bilen er gått over 40000 tror jeg så byttes fjører også. Mine fjører ble ikke byttet. Jeg forklarte problemet og sa at jeg tror dempertårn lagrene var gåen og verksmesteren stilte ikke spørsmål og bare bestilte deler. Kjent feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, quandt1960 skrev:

Hei. Det som er en typisk feil med i3, de opp til 11/2018 er dempertårn. De tørker ut invendig eller fukt kommer inn og fungerer ikke som de skal. Da kan fjøren noen ganger også vri seg ift hvordan den skal ligge dersom det er virkelig ille og den har låst seg helt. Aksjonen tror jeg går ut på bytte av fjærgummi, gummidemper og dempertårnlager begge sider. Fikk gjort det på min denne uken, i3 94Ah 2018 mod med 15000km på tellern. Klunkelyd som ble verre og verre og knirk ved svinging. Dersom bilen er gått over 40000 tror jeg så byttes fjører også. Mine fjører ble ikke byttet. Jeg forklarte problemet og sa at jeg tror dempertårn lagrene var gåen og verksmesteren stilte ikke spørsmål og bare bestilte deler. Kjent feil..

Min er produsert 06/2019 og gått 7 000km når dette ble byttet, så svakheten må utvilsomt være tilstedeværende etter denne datoen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt et par tilfeller ved bruk av aktiv cruise, hvor bil ved avkjøring (i avkjøringsfelt) og også ut av mørk tunnel og «inn» i sollyset at den (i3’n) kutter brått cruise’n og man opplever en relativ brå brems.
Irriterende og kan oppleves dramatisk.

Aldri hatt aktiv cruise tidligere så vet ikke om dette er «normalt». 
Gitt at aktiv cruise ikke fungerer prikkfritt, så aner det meg at autonomi er lenger unna enn man kan lese i media enkelte ganger.

Ellers ser det ut til at X3 ryker til Tirsdag, så blir å fortsette å bruke i3 til «alt». Inkl frakt av tømmer (!) hyttebil og alt annet. 
Ellers har jeg hatt et par lade issues, også på hurtig lader, men siden vi (ABB) står for Fortum sine ladere, skal jeg la det forbigå i stillhet. Mulig at kortet fungerer bedre enn ved app, som jeg bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par tilfeller? Opplever at ACC slår seg av flere ganger i uka jeg...

Tunellåpninger og motlys liker ACCen svært dårlig men har også opplevd at den slår seg av uten en åpenbar grunn.

Har også opplevd at den ikke oppfatter biler foran. Den er litt verre ...

Andre biler jeg har prøvd er langt mer stabile. Ikke minst de med radar-basert ACC. (i3 har kamera-basert system)

Bare å få bestillt seg ladebrikke. Den fungerer stort sett som den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter det som blir sagt om acc, den kamera baserte versjonen som er på disse er en stor vits. Jeg stoler ikke blindt på den. Plutselig skyter bilen fart mot forangående trafikk. Jeg opplever dog at den fungerer best om man stiller avstand på nærmeste forsvarlige avstand. Jo lenger avstand den settes til, jo mer ustabil blir den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/16/2020 at 9:06 PM, Saltkjelen said:

Min er produsert 06/2019 og gått 7 000km når dette ble byttet, så svakheten må utvilsomt være tilstedeværende etter denne datoen også.

Det kommer an på delen som er installert, de har en dato på seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/16/2020 at 11:27 PM, NA said:

Støtter det som blir sagt om acc, den kamera baserte versjonen som er på disse er en stor vits. Jeg stoler ikke blindt på den. Plutselig skyter bilen fart mot forangående trafikk. Jeg opplever dog at den fungerer best om man stiller avstand på nærmeste forsvarlige avstand. Jo lenger avstand den settes til, jo mer ustabil blir den. 

i3 sin acc er en enkel og kun kamerabasert. Den blir dermed veldig lett forstyrret. Andre har også laser slik at de er mer pålitelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, quandt1960 skrev:

i3 sin acc er en enkel og kun kamerabasert. Den blir dermed veldig lett forstyrret. Andre har også laser slik at de er mer pålitelig. 

Jepp 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, quandt1960 skrev:

Det kommer an på delen som er installert, de har en dato på seg. 

Naturligvis, men jeg finner det likevel merkelig å montere en syv-åtte-ni måneder gammel del på en ny bil, især om BMW vet at delen før 11/2018 har en svakhet. Jeg hadde forstått det om vi snakket om en bilproduksjon fra desember, januar eller februar, men ikke så sent som sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...