Gå til innhold

Bilvask og automatisk bakluke


OMyren
 Share

Anbefalte innlegg

Er skeptisk til å vaske bilen, 530cd  2015 Lci i en bilvaskehall pga automatisk bakluke åpning .

 

Hvordan sikre at luka ikke åpner seg? Låse og løpe å gjemme nøklene? Blir jo egentlig for dumt, 

https://www.ringblad.no/motor/automatiske-bakluker-kan-apne-seg-i-vaskehallen/s/5-45-175725

 Når det gjelder låsing, er ikke det noen løsning heller. Med nøkkel i nærheten er bakluken ulåst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde dette på E39 touring.  På min F01 låser jeg når jeg vasker men har nøklene liggende inni bilen. Det går ikke an å åpne fra utsida når den er låst og nøklene er inni bilen. Antar det er pga ran i lyskryss etc som man leser om. Jeg har programmert at bilen låser dørene når jeg begynner å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Hpi skrev:

Jeg opplevde dette på E39 touring.  På min F01 låser jeg når jeg vasker men har nøklene liggende inni bilen. Det går ikke an å åpne fra utsida når den er låst og nøklene er inni bilen. Antar det er pga ran i lyskryss etc som man leser om. Jeg har programmert at bilen låser dørene når jeg begynner å kjøre.

Så hvordan kommer du deg inn i bilen igjen? 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, OMyren skrev:

Ok, skjønner. Ser bare for meg skrekken viss bakluka åpner seg når jeg sitter inne i bilen. Ikke bare å løpe ut og trykke på nødstoppen heller 😂 Får kjøre på med ei jekkestroppe på bakluka 😂

Ta en test om noen får åpnet bakluken om du sitter inni og har låst bilen, jeg tror ikke det går an 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...