Gå til innhold

BMW X3 2.5i Lite prosjekt starter pent igjen


Mariuse34
 Share

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, laffe skrev:

Vet ikke om dårlig jordingskabel til motor har vært et problem på disse, men kan vel også være en ting som kan være verdt å sjekke ut?

Mulig det går an å ta trikset med å ta en startkabel fra et jordingspunkt i motorrommet og til der jordingskabel er festet på motor for å se om den starter lettere da. 

Men jeg skal sjekke dette så fort jeg kommer hjem! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Mariuse34 skrev:

Men jeg skal sjekke dette så fort jeg kommer hjem! 

Tror heller egentlig ikke det er dette som er problemet, men er jo billig og enkelt å sjekke så da er det en fin ting å eliminere i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laffe skrev:

Tror heller egentlig ikke det er dette som er problemet, men er jo billig og enkelt å sjekke så da er det en fin ting å eliminere i hvert fall. 

Tar den på bukker i ettermiddag og sjekker. Langt fra utenkelig feilkilde 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på filteret under bilen ja :)

en god dyserens etterpå og kjør opp en tank med 98 bensin så er det mange ruskete motorer som har "løsnet" igjen. Kjenner en med en Astra...motoren var som sirup, merkelig gassrespons osv. En runde med tunap dyserens og omega motor rens og bilen gikk som ny! Jeg har aldri hatt samme effekt på mine biler selv, men det skader ikke å prøve på din :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Evopower skrev:

Tenkte på filteret under bilen ja :)

en god dyserens etterpå og kjør opp en tank med 98 bensin så er det mange ruskete motorer som har "løsnet" igjen. Kjenner en med en Astra...motoren var som sirup, merkelig gassrespons osv. En runde med tunap dyserens og omega motor rens og bilen gikk som ny! Jeg har aldri hatt samme effekt på mine biler selv, men det skader ikke å prøve på din :)

 

Jeg kjørte en variant av dette på en Mini Cooper jeg hadde. Den startet og jaget på turtall. Byttet altså så mye rart. Men en runde og det var bra. 

Filteret under bilen, vel det virker å være delte meninger om denne bilen har det. Jeg skal legge meg under i ettermiddag og kikke, samtidig som jeg ser på jordingen. Har vært en del oljegris fra VHV, så så ut til å være en del oljegris rundt der jordingen er. 

Vil rapportere tilbake med resultater! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rukket under enda. Men skal sjekke etterpå. Kompis med bmw-rekke reagerte på litt harde gir innimellom og litt hard i revers og drive. Som kombinert med start kan peke mot kam/veivsensor, am I right?

 

Særlig siden det er såpass varierende hvor tungstartet den er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Evopower skrev:

Så bra :) siste meldingen der er vel en vanos enhet som bør overhales? Nye plugger og kamsensor, blir jo bra da.

Vel tja. Kanskje. Eller feilmelding melder om noe, men jeg mistenker litt at det er en følgefeil, den gir lite indikasjoner på trøblete vanos ref Vanosproblemer jeg har hatt på både m62 og n16-motorer. Og valvetronic-systemet er vel på senere motorer, det er vel basic mekanisk vanos på M54?

Motoren går helt rent når den først starter og går uten noe problemer. Dette minner veldig om kam/veiv-sensortrøbbel jeg har hatt på m52 og m52tu tidligere.

Begynner med kam og veissensor og så ser vi. 

Endret av Mariuse34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mariuse34 changed the title to BMW X3 2.5i Lite prosjekt starter pent igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...