Mariuse34 Skrevet April 30, 2020 Forfatter Skrevet April 30, 2020 Jeg tenkte jeg skulle teste med boosteren først. Men jeg kan ikke helt komme fra at dette relaterer tilbake til tett veivhusventilasjon på en eller annen måte. Bilen startet ikke tungt før dette, ifølge forrige eier.
Mariuse34 Skrevet April 30, 2020 Forfatter Skrevet April 30, 2020 Filteret som sitter i tanken koster 1500. Det gidder jeg ikke, når jeg i tillegg må gjøre den drittjobben det er å fomle i tanken
Mariuse34 Skrevet April 30, 2020 Forfatter Skrevet April 30, 2020 45 minutter siden, laffe skrev: Vet ikke om dårlig jordingskabel til motor har vært et problem på disse, men kan vel også være en ting som kan være verdt å sjekke ut? Mulig det går an å ta trikset med å ta en startkabel fra et jordingspunkt i motorrommet og til der jordingskabel er festet på motor for å se om den starter lettere da. Men jeg skal sjekke dette så fort jeg kommer hjem!
laffe Skrevet April 30, 2020 Skrevet April 30, 2020 22 minutter siden, Mariuse34 skrev: Men jeg skal sjekke dette så fort jeg kommer hjem! Tror heller egentlig ikke det er dette som er problemet, men er jo billig og enkelt å sjekke så da er det en fin ting å eliminere i hvert fall.
Mariuse34 Skrevet April 30, 2020 Forfatter Skrevet April 30, 2020 1 time siden, laffe skrev: Tror heller egentlig ikke det er dette som er problemet, men er jo billig og enkelt å sjekke så da er det en fin ting å eliminere i hvert fall. Tar den på bukker i ettermiddag og sjekker. Langt fra utenkelig feilkilde
Evopower Skrevet April 30, 2020 Skrevet April 30, 2020 Tenkte på filteret under bilen ja en god dyserens etterpå og kjør opp en tank med 98 bensin så er det mange ruskete motorer som har "løsnet" igjen. Kjenner en med en Astra...motoren var som sirup, merkelig gassrespons osv. En runde med tunap dyserens og omega motor rens og bilen gikk som ny! Jeg har aldri hatt samme effekt på mine biler selv, men det skader ikke å prøve på din
Mariuse34 Skrevet April 30, 2020 Forfatter Skrevet April 30, 2020 2 timer siden, Evopower skrev: Tenkte på filteret under bilen ja en god dyserens etterpå og kjør opp en tank med 98 bensin så er det mange ruskete motorer som har "løsnet" igjen. Kjenner en med en Astra...motoren var som sirup, merkelig gassrespons osv. En runde med tunap dyserens og omega motor rens og bilen gikk som ny! Jeg har aldri hatt samme effekt på mine biler selv, men det skader ikke å prøve på din Jeg kjørte en variant av dette på en Mini Cooper jeg hadde. Den startet og jaget på turtall. Byttet altså så mye rart. Men en runde og det var bra. Filteret under bilen, vel det virker å være delte meninger om denne bilen har det. Jeg skal legge meg under i ettermiddag og kikke, samtidig som jeg ser på jordingen. Har vært en del oljegris fra VHV, så så ut til å være en del oljegris rundt der jordingen er. Vil rapportere tilbake med resultater!
Mariuse34 Skrevet Mai 1, 2020 Forfatter Skrevet Mai 1, 2020 Ikke rukket under enda. Men skal sjekke etterpå. Kompis med bmw-rekke reagerte på litt harde gir innimellom og litt hard i revers og drive. Som kombinert med start kan peke mot kam/veivsensor, am I right? Særlig siden det er såpass varierende hvor tungstartet den er.
Mariuse34 Skrevet Mai 1, 2020 Forfatter Skrevet Mai 1, 2020 Sjekket jordingkabel. Den så fin ut! Litt gris ble ryddet opp da. Men neste teori er nok veiv/kamsensor laffe reagerte på dette 1
Mariuse34 Skrevet Mai 1, 2020 Forfatter Skrevet Mai 1, 2020 Bestilt kam og veivsensorer i påvente av diagnose. I verste fall kan de sendes i retur
Mariuse34 Skrevet Mai 2, 2020 Forfatter Skrevet Mai 2, 2020 Endelig fikk jeg kontakt med diagnosen. Carly til og med! Er par gamle greier her, men sensor ser sannsynlig ut ja!
Evopower Skrevet Mai 2, 2020 Skrevet Mai 2, 2020 Så bra siste meldingen der er vel en vanos enhet som bør overhales? Nye plugger og kamsensor, blir jo bra da.
Mariuse34 Skrevet Mai 2, 2020 Forfatter Skrevet Mai 2, 2020 (endret) 43 minutter siden, Evopower skrev: Så bra siste meldingen der er vel en vanos enhet som bør overhales? Nye plugger og kamsensor, blir jo bra da. Vel tja. Kanskje. Eller feilmelding melder om noe, men jeg mistenker litt at det er en følgefeil, den gir lite indikasjoner på trøblete vanos ref Vanosproblemer jeg har hatt på både m62 og n16-motorer. Og valvetronic-systemet er vel på senere motorer, det er vel basic mekanisk vanos på M54? Motoren går helt rent når den først starter og går uten noe problemer. Dette minner veldig om kam/veiv-sensortrøbbel jeg har hatt på m52 og m52tu tidligere. Begynner med kam og veissensor og så ser vi. Endret Mai 2, 2020 av Mariuse34
Mariuse34 Skrevet Mai 7, 2020 Forfatter Skrevet Mai 7, 2020 (endret) Oi. Nå eier jeg plutselig to BMWer... Endret Mai 9, 2020 av Mariuse34 And-reas reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå