Gå til innhold

E60 kinner, starter ikkje


TeeQue
 Share

Anbefalte innlegg

M54b22

Fann ut Søndagskveld at bilen ikkje starter. Den holdt på og starte men "døde" med ein gong. Etter og kinne på nytt er det som om han tender litt men ikkje nok. Har sett på jordingkablen som gjenge fra motorfeste på passasjerside og til karroseri og den virker fin. Kor ligg dei andre jordingane? Eller er ligger problemet en annan plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk pluss kabelen under bilen bak. (den som går fram til motoren)
Defekt starter?   ..prøv og slå på den med stang/spett og sjekk da.
 

Feilkoder/ meldinger?
Batteri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løft opp baksetet og hør om bensinpumpen går. Du skal høre summing med en gang du setter tenninga til hakk 2. Hvis det ikke skjer kan du banke litt under bensintanken for å høre om pumpa starter å gå. Hvis det er ingen forskjell i lyd under baksetet med tenning av og på så er sannsynligvis bensinpumpen din død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje funnet noko feilkoder som kan tyde på feil som bilen oppfatter. Har ein icarsoft som eg bruker til og lese ut feilkoder. Har prøvd og lytte etter bensinpumpa men er usikker på om eg høyrer den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du løfter opp bunndelen på baksetet, har øret mot høyre baksete og får noen til å skru på tenninga så kommer du til å høre pumpa. Hvis det er absolutt ingen forskjell med tenning av og på så er det god sannsynlighet for at det er bensinpumpen.

EDIT: med 318k på telleren er det ikke usannsynlig heller.

Endret av E.C.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit du om bensinpumpe fra e46 og e60 er av samme type 1999 e46 320i sedan. Skal vrakast i snar framtid so. For sjå på det med bensinpumpe. Om det ikkje er bensinpumpe kan det være releet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ett test uttak for å måle bensintrykket, trykk kjapt inn nåleventilen der så ser du om det er bensintrykk/pumpa virker.  How To Check Fuel Pressure On A BMW

Er det trykk der så er det ikke uvanlig at pluggene blir råe på disse om de ikke er skikkelig varmkjørt etter siste start (bare startet og flyttet litt ) Løsning- skift plugger, eller ha bra med batteri ,trå gasspedalen i bunn og kjinn på starteren leeenge 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist han var startet var det for og flytte han en meter lengre frem ja.

Men ellers blir han kjørt minst 10-20km per tur

Endret av TeeQue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde dukke opp som en feilkode.

Ellers  et vi fra før av, om man startet en m52/m54 motor på spesielle temperaturer, lot den gå i feks 5-20 sekunder, slo den av, og deretter forsøkte å starte den igjen, så kunne de bli ekstremt vanskelig å starte.

Da er det full gass og la den gå på starteren i kanskje 30 sekunder. Men å sjekke bensinpumpe er nok lurt det å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Defekt starter? Jeg hadde lignende symptomer på bilen min, da starter var defekt. Leste feil på inpa, ingenting kom opp. 

Men starter og bensinpumpe burde å sjekkes.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja på E60n min var samme greia og da var det starteren. Ingen feilkoder, bare helt dau over natten. Null respons ved å vri om nøkkel. Fikk start etter litt feilsøking bla. slo på starteren med spett. Den døde helt ved neste start. Fikk heldigvis kjørt bilen ett bedre sted for nymontering. 
Starteren ser du fra motorrommet. Under luftfilter.
 

 

Skal den skiftes ble den løsnes fra under bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...