Gå til innhold

Passer denne lykten selv om delenr ikke stemmer?


Daniel.
 Share

Anbefalte innlegg

En kompis av meg driver å bygger om til facelift på en E90 og kjøpte en lykt som er adaptiv (og E90n hans har ikke dette), så vi kom fram til at jeg kunne kjøpe den av han siden prosjektoren på min står litt i pissevinkel og ikke vil flytte på seg (aner ikke hvorfor).

Men delenr som står på lykten passer ikke med det delenr som står på Realoem for Adaptiv Bi-Xenon lykt.

Delenummer på RealOEM er 63117240264, mens det som står på lykten han kjøpte er 631172025949

Men det ser jo ut til å være riktig lykt?

100063322_643161972940813_6625067395738238976_n.thumb.jpg.d11a05e05503beee9923d69374f4a829.jpg99439836_287791622260650_4999041078674849792_n.thumb.jpg.7185a848dc3b1dde2ccb499a3798517e.jpg

Noen som har noe forklaring på dette? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

lykt fra høyrestyrt bil kanskje ? 

Er det noe da? Har ikke mange lykter nå for tiden en "bryter" slik at man kan bytte fra høyrestyrt til venstrestyrt lysbilde?

EDIT: Sjekket RealOEM. Delenummer på høyrestyrt bil er 63117240266 og det er jo ikke likt med noen av de over 😅

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

delenr stemmer heller ikke med høyrestyrt lykt for den er slik 

63117240249

 og det var ei venstre lykt som ikke er adaptiv.

eh.. ja.

Søker eg opp delenr som står på lykten, inne på RealOEM så får jeg ingenting opp. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Daniel. skrev:

eh.. ja.

Søker eg opp delenr som står på lykten, inne på RealOEM så får jeg ingenting opp. 🤔

noe rart er det for oddetall skal vell "alltid" være venstre side om det en del som finst 1 av på vær side som er speilvendte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Reef89 skrev:

Lykten passer vel fordiom. Men du må bruke din gamle TMS modul eller kode den nye da disse er kodet til VIN. 

Hvilken modul mener du?

Styreenheten til Xenon eller modulen til svinglysene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Reef89 skrev:

Den som styrer svinglysene. Også kalt AHL modul. 

Denne altså? Er du sikker på at den krever koding på E9x?

En av teoriene angående lykteproblemet på min bil var at denne var dårlig.

5c18ae439a5a3c2564a0ee83-large.jpg?cache

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delenummeret har 12 siffer, det vanlige er 11 siffer. Hvis du tar bort det siste 9 tallet slik at det blir 11 siffer der også kommer det opp treff på Realoem. Ikke spør hvorfor det er slik men har sett det før på Ebay. Vet ikke om USA har et annet system på enkelte deler. Det lange delenummeret gir treff på Ebay   😳

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Hpi skrev:

Delenummeret har 12 siffer, det vanlige er 11 siffer. Hvis du tar bort det siste 9 tallet slik at det blir 11 siffer der også kommer det opp treff på Realoem. Ikke spør hvorfor det er slik men har sett det før på Ebay. Vet ikke om USA har et annet system på enkelte deler. Det lange delenummeret gir treff på Ebay   😳

Se her ja. Så den lykten han har er fra en Amerikansk bil da.

Da er spørsmålet om de har noe ulikheter med lykter fra europeisk bil utenom delenr 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt vil fungere av lys og sånn, ikke kurvelysene da. Får vel «cornering light failure» melding. 
 

Det må kodes på E6x og F0x, men hør med Bimmerupgrade for sikkerhetskyld da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...