Gå til innhold

Skifte av VEIVAKSELTETNINGSRING BMW E92 320D COUPE 2008


 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Hadde bilen min hos Bilia Drammen idag, fått tilbakemelding på at VEIVAKSELTETNINGS RING måtte skiftes for å utbedre olje lekkasjen på bilen. 

Dette fikk jeg tilbud på 12 200,- inkl mva. inkl. jobb og delen/e, da spør jeg dere som er erfaren og kanskje har litt mere peiling på slikt enn meg; er dette en normal pris, eller er det overpriset til helvette. 

personlig syns jeg at tilbudet var overpriset og dyrt.

info på bilen, 

BMW E92 320DCA 2008 MOD, kjørt 181 000.

 

kan man få dette billigere andre steder eller er det bedre og la en merkeverksted å utføre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok alltids finne noen som gjør det billigere ja. Finnes jo en del GS Partner verksted som er autorisert BMW verksted også.

Men som nevnt over, så er det en del arbeid å skifte denne tetningen. Spesielt hvis det er den bak, for da må girkassen ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kommer med påstand om at tilbudet er overpriset og dyrt, hva nøyaktig sammenligner du det med?

Det er klart at et olje - og filterskift på motoren vil koste mindre enn en reparasjon som krever en del demontering.

Ved den aktuelle kilometerstanden på bilen din, begynner også dempere og andre understellskomponenter på bilen å bli slitt. 12000 kroner i denne sammenheng er lommerusk, sett at man skal ha arbeidet utført på verksted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...