Gå til innhold

Selge med tuning eller ikke?


Pekka
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer å selge den fine bilen min som jeg har hatt i 9 år til fordel for en M550d. De siste 109.000 km har den gått med TRF Stage 2 som jeg er veldig fornøyd med. Burde jeg sette motoren tilbake i original stand før salg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde solgt med og heller opplyst om at bilen kan tilbakestilles hvis ønsket. Folk kommer nok til å få seg en rimelig overraskelse når de prøver den med TRF stage 2. Folk som kjenner Til hans verk tenker nok ikke på det som negativt at den har fått følgende oppgradering utført

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tilbakestiller tuningen, er du uansett etisk forpliktet til å opplyse om at bilen har vært tunet. De fleste som reagerer negativt på tuning, vil være like negative etter at den er fjernet, for den har jo da vært tuklet med, sikkert kjørt hardt, og uante skader kan dukke opp når som helst ... ;) En liten gruppe er mer bekymret for brudd på forsikringsvilkår osv., for dem vil fjerning av tuning lette samvittigheten. Men for det store flertall aktuelle kjøpere vil jeg tro det er salgsfremmende at bilen har TRF steg 2.

Mitt råd er at du beholder tuningen, opplyser om det, og selger til en som vet å sette pris på en så dyr oppgradering.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...