Gå til innhold

Knekt tapp til konverter zf 6hp28


Flataas
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er vel en jobb for de som driver service på automatkasser. BMW vil vel bare ta ut den gamle og sette inn en ny. Hvis du mener du kan ta jobben selv. Så er det KGK Norge som har deleagenturet for ZF i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, t06afre skrev:

Dette er vel en jobb for de som driver service på automatkasser. BMW vil vel bare ta ut den gamle og sette inn en ny. Hvis du mener du kan ta jobben selv. Så er det KGK Norge som har deleagenturet for ZF i Norge.

Er vell bare å skru ut skruene, bytte drevet, bytte pakning og skru på igjen

Endret av Flataas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, TRF skrev:

Men... hvorfor knakk den.. hvor ble den av?

For å rimelig sette sammen og teste, så kan du nok bare bytte. Men hadde ikke vært helt fornøyd med å få levert den der.

Skjønner ikke hvordan bare en av dem er knekt og ikke begge, fisket ut den lille biten som var knekt så den har jeg. Oppdaget dette når jeg tok av girkassen for å dobbeltsjekke at alt var montert rett da jeg ikke turte å ta i så veldig mye på svinghjulet for å rotere rundt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Flataas skrev:

Er vell bare å skru ut skruene, bytte drevet, bytte pakning og skru på igjen

Det ser ut som du ikke får bare drevet. Du må kjøpe hele oljepumpe huset. Som koster 300 dollar i USA. Det tilsvarer ca 3000 kroner. Men det er prisen i USA. I norge frykter jeg delen kommer på nærmere 4500 kroner, over disk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse knekker når noen tar ut en automatgirboks og lar konverteren sitte igjen på svinghjulet, når girboksen skal inn igjen er det umulig å få dette til å treffe og når skruene trekkes til må noe gi seg. 

Eller når konverteren har blitt med kassa ut på riktig måte, men den har sklidd frem litt og mistet grepet i oljepumpa. Ting blir skrudd sammen igjen og det knekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, t06afre skrev:

Det ser ut som du ikke får bare drevet. Du må kjøpe hele oljepumpe huset. Som koster 300 dollar i USA. Det tilsvarer ca 3000 kroner. Men det er prisen i USA. I norge frykter jeg delen kommer på nærmere 4500 kroner, over disk

Ja, fant og bare "oil pump body" som inkluderer drevene og huset.

31 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

nesten så man skulle tro den allerede var knekt fra før vist det ikke har blitt brukt noe voldsomt med makt.

Mistenker det samme, jeg har ikke brukt mye makt. Verken konverter eller girkasse ser mishandlet ut, olje lukter ikke unormalt, innmat ser fin ut.

24 minutter siden, 540is skrev:

Disse knekker når noen tar ut en automatgirboks og lar konverteren sitte igjen på svinghjulet, når girboksen skal inn igjen er det umulig å få dette til å treffe og når skruene trekkes til må noe gi seg. 

Eller når konverteren har blitt med kassa ut på riktig måte, men den har sklidd frem litt og mistet grepet i oljepumpa. Ting blir skrudd sammen igjen og det knekker.

Konverteren sto i kassen når den ble levert, det som er merkelig her at det er bare 1 av dem som er knekt og ikke begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen muligheter til å klage/reklamere på kjøpet. Hvis du har kjøpt den fra en hugger uten garanti så kan du jo om ikke annet prøve å legge frem problemstillingen på en ordentlig og høflig  måte. Det koster deg jo bare en mail eller telefonsamtale. Hvis den er solgt som fungerende så har du jo en sterkere sak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...