Gå til innhold

Kjøp av F31, innspill og råd mottas med takk


Ron Jeremy
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, vurderer en F31 med B47, en 2015 model. 
Men bilen er et stykke fra meg, noe jeg bør vite/se etter? 
Får kanskje fetteren min til å ta en kikk, men alt av innspill med F3* er gull! 
Dette er en model jeg er ganske blank på.
På forhånd takk!
 

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en F30 i fjor november og har nå kjørt snart 13.000km og jeg er virkelig stor fornøyd, bilen er en drøm å kjøre! Eneste tingene jeg har noe og klage på er litt knirk fra interiør til tider, ikke noe ekstremt men ikke noe jeg forventer fra en BMW. Også har du dekk og vind støy, jeg kjøpte falken fk510 som kom best ut med tanke på støy og det hjalp noe men samtidig er det noe støy, kommer an på hvilken asfalt type man kjører på og. Uten om det er vi alle 4 i huset veldig fornøyd, et lite pluss i mine øyne er at F3* er noe av det finere BMW har laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Snagg30 skrev:

Jeg kjøpte en F30 i fjor november og har nå kjørt snart 13.000km og jeg er virkelig stor fornøyd, bilen er en drøm å kjøre! Eneste tingene jeg har noe og klage på er litt knirk fra interiør til tider, ikke noe ekstremt men ikke noe jeg forventer fra en BMW. Også har du dekk og vind støy, jeg kjøpte falken fk510 som kom best ut med tanke på støy og det hjalp noe men samtidig er det noe støy, kommer an på hvilken asfalt type man kjører på og. Uten om det er vi alle 4 i huset veldig fornøyd, et lite pluss i mine øyne er at F3* er noe av det finere BMW har laget.

Dekkstøy forventer jeg dessverre fra BMW, så de mest stillegående dekkene er viktig å få på.

Godt du er fornøyd, interiør knirk er irriterende, det er notert! Takk for innspill 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B47 kom vel først på LCI av F31, som igjen kom som 2016 modell i 2015, kan det stemme? 
Hvor står den? 

Generelt å sjekke; 
-Gjenværende garanti?

-LED lys foran er et must - alternativet er vel kun halogen på LCI, og det utgår jo med høge kneløft.

-Fukt/sprekk i lykter? Jeg fikk ny LED-lykt foran på garanti på F36’en pga fukt, de er DYRE. Samt nye baklykter, dog vet ikke hvor gode/dårlige LCI LED lyktene bak er. 

-Nykking/lyder/ulumskheter fra drivverk dersom xDrive? Fordelingskasseproblemer? Sjekk dekk på bilen, er det stjernemerkede ved forskjellig dimensjon foran bak eller er det lik dimensjon?

-Aksjon på bytte av EGR-kjøler utført?

-Fikk ny EGR-ventil på garanti på vår bil grunnet fusking og nødmodus på motor, den var tett i koks allerede på ca 80-85000 kjørte km. 

Ellers kommer jeg ikke på noe, vi har vært heldige å fått fikset diverse plukk siden bilen hadde nybilgaranti, har tatt det etterhvert som det har dukket opp, så når bilen ble 5 år var det ingenting å utsette på den egentlig. Veldig fornøyd med vår F36 420d B47, som jo stort sett er teknisk lik F31.

Ser noen av disse merkelig nok er spec’et uten parkeringssensor foran, et veldig merkelig valg på en så ny og dyr bil. Det fører ofte til at de ligger lenge til salgs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, papertiger skrev:

B47 kom vel først på LCI av F31, som igjen kom som 2016 modell i 2015, kan det stemme? 
Hvor står den? 

Generelt å sjekke; 
-Gjenværende garanti?

-LED lys foran er et must - alternativet er vel kun halogen på LCI, og det utgår jo med høge kneløft.

-Fukt/sprekk i lykter? Jeg fikk ny LED-lykt foran på garanti på F36’en pga fukt, de er DYRE. Samt nye baklykter, dog vet ikke hvor gode/dårlige LCI LED lyktene bak er. 

-Nykking/lyder/ulumskheter fra drivverk dersom xDrive? Fordelingskasseproblemer? Sjekk dekk på bilen, er det stjernemerkede ved forskjellig dimensjon foran bak eller er det lik dimensjon?

-Aksjon på bytte av EGR-kjøler utført?

-Fikk ny EGR-ventil på garanti på vår bil grunnet fusking og nødmodus på motor, den var tett i koks allerede på ca 80-85000 kjørte km. 

Ellers kommer jeg ikke på noe, vi har vært heldige å fått fikset diverse plukk siden bilen hadde nybilgaranti, har tatt det etterhvert som det har dukket opp, så når bilen ble 5 år var det ingenting å utsette på den egentlig. Veldig fornøyd med vår F36 420d B47, som jo stort sett er teknisk lik F31.

Ser noen av disse merkelig nok er spec’et uten parkeringssensor foran, et veldig merkelig valg på en så ny og dyr bil. Det fører ofte til at de ligger lenge til salgs. 

Er ikke X-drive på denne.

lyktene er Xenon, hvertfall med mdecoder og bruk av VIN.nr.
Hører det store problemet er dårlig lodding, siden miljøhysteriet har gjort loddetinnet nær fritt for bly, har antall kaldloddinger eksplodert, er bl.a derfor det er så mye trøbbel med lykter i disse dager.

EGR kjøler og EGR ventil er notert, bilen har utgått garanti med noen mnd. Skal sjekke om den har blitt fikset opp i, denne bilen har gått like over 100.000km.

👍🏻 Takk for tips 

9E005811-CFEB-4308-81F5-7AC8D804873B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steering gear er vel tannstanga, den har blitt sjekket og byttet på en del F3x. De som var aktuelle ble kalt inn, vår ble sjekket per telefon (altså på VIN), men ingen aksjon. 
Utstyrtsliste tilgjengelig? Tipper du kan få mye for pengene, og B47 har vist seg som en fin motor i vår bil, sterk og smidig, dog litt lite kultivert sammenlignet med samme motor i F11. Men der var den igjen litt snau, vår med samme hk var betraktelig sprekere. Nå er dette snakk om en 316, men ting lar seg vel gjøre med den også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, papertiger skrev:

Steering gear er vel tannstanga, den har blitt sjekket og byttet på en del F3x. De som var aktuelle ble kalt inn, vår ble sjekket per telefon (altså på VIN), men ingen aksjon. 
Utstyrtsliste tilgjengelig? Tipper du kan få mye for pengene, og B47 har vist seg som en fin motor i vår bil, sterk og smidig, dog litt lite kultivert sammenlignet med samme motor i F11. Men der var den igjen litt snau, vår med samme hk var betraktelig sprekere. Nå er dette snakk om en 316, men ting lar seg vel gjøre med den også :) 

Oppretter en tråd om den snart, signert kontrakt nå.

Jeg har vært litt spontan, men tror det kan bli bra. Alt er bedre enn N47, opplevde registerrabalder.

Det lille jeg har vært borti B47 har vært trivelig, den kan som du sier, skremmes opp litt, får sette meg litt inn i det etterhvert.

:-) Takk for utmerket hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Gleder meg til å følge med :)  Jeg har jo ved flere anledninger vært på nippet til å bytte ut vår i en F11 xdrive, men tilfeldighetene og uflaksen vil ha det til at det ikke skulle skje. Men når alt kommer til stykket, blir jeg mer og mer glad i bilen ettersom tiden går nå. Fått gjort den litt mer «min» med nye felger, kodet litt for å få vekk irriterende ting, akkurat fått den tilbake fra en fabelaktig detailingjobb, og koser meg rett og slett mer med den. Såpass mye at jeg ikke ser for meg at den blir byttet med det første. Det var som om noe skjedde når garantien gikk ut, så fikk forholdet vårt en omsorgsboost, merkelig nok 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, papertiger skrev:

Gratulerer så mye! Gleder meg til å følge med :)  Jeg har jo ved flere anledninger vært på nippet til å bytte ut vår i en F11 xdrive, men tilfeldighetene og uflaksen vil ha det til at det ikke skulle skje. Men når alt kommer til stykket, blir jeg mer og mer glad i bilen ettersom tiden går nå. Fått gjort den litt mer «min» med nye felger, kodet litt for å få vekk irriterende ting, akkurat fått den tilbake fra en fabelaktig detailingjobb, og koser meg rett og slett mer med den. Såpass mye at jeg ikke ser for meg at den blir byttet med det første. Det var som om noe skjedde når garantien gikk ut, så fikk forholdet vårt en omsorgsboost, merkelig nok 😂

Hva har du kodet vekk som var irriterende.

F3* er flotte biler som holder seg meget godt.

Åpner en ny tråd om bilen, så får du godkjenne eller slakte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutes ago, Ron Jeremy said:

Hva har du kodet vekk som var irriterende.

F3* er flotte biler som holder seg meget godt.

Åpner en ny tråd om bilen, så får du godkjenne eller slakte den.

Står litt i tråden min, sjekk der. Men kan nevne bl.a. noe redusert tilt av høyre speil ved revers, tatt bort at bilen tuter to ganger ved låsing med motor i gang, endret til at auto start stopp husker siste innstilling og ikke slår seg på ved hver start. Håper du kommer med dine sedvanlige betraktninger også rundt bruken av bilen, ikke bare av bilen selv, de er veldig interessante :) . Alltid spent å se farge- og utstyrskombinasjoner på BMW, det finnes jo så utrolig mye bra og så utrolig mye snodig der ute. Som en bruktselger på Bavaria sa det så fint; noen av de nybilselgerne skulle ikke ha fått lov å hatt den jobben slik som de spec’er opp og kommer med utstyrsanbefalinger til noen kunder, bruktavdelingen kan i mange tilfeller ende opp med å ta inn en tilnærmet uselgelig bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2020 den 14.54, papertiger skrev:

Ser noen av disse merkelig nok er spec’et uten parkeringssensor foran, et veldig merkelig valg på en så ny og dyr bil. Det fører ofte til at de ligger lenge til salgs. 

Jeg er han som kjøpte uten sensor framme, tror jeg er det siste jeg såg etter som utstyr. Rygger altid inn, men vi får se hvordan det går når jeg selger! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Snagg30 skrev:

Jeg er han som kjøpte uten sensor framme, tror jeg er det siste jeg såg etter som utstyr. Rygger altid inn, men vi får se hvordan det går når jeg selger! 

Har sans for folk som går egne veier og velger utstyr som man trenger og ikke velger utstyr for nestemann. Er jo dette fabrikantene tjener penger på også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...