Eigil Kongshavn Skrevet Juli 24, 2020 Share Skrevet Juli 24, 2020 Bilen lugger noe volsomt under aks. Det gjelder bare 1,2 og 3 giret. Har lest noen plasser om det kansje kan være tourqe converter, men bavaria trodde muligens at lamellene var slitt.. gir noe av dette mening? 🤔🙃 Noen som kan ha noe peiling på hva dette er? Blir dette dyrt? 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Juli 24, 2020 Share Skrevet Juli 24, 2020 Har du ulike dimensjoner på dekk framme å bak uten at de er stjernemerket ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eigil Kongshavn Skrevet Juli 25, 2020 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2020 Ulik dimensjon på sommerdekk. 285 30 22 forran og 335 25 22 bak. Stjernemerket? Kjøpte felgene av en som hadde de på e70, spiller det no rolle? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Juli 25, 2020 Share Skrevet Juli 25, 2020 (endret) Med stjernemerkede dekk har du garantert null avvik ved bruk av ulik bredde foran og bak, dette er det mange som gir blanke i fordi de skal ha billigest mulig dekk. mange tror xdrive tåler 1% avvik, hadde dette vært sant hadde ikke stjernemerkede dekk eksistert. Har enda ikke klart å funnet noe skruftlig fra bmw som tilsier at det skulle stemme med 1%. Dette finst også for andre merker som feks MO merking for mercedes 4matic. ofte går det bra en stund, men noen kommer ut for lugging ganske tidlig. det som uansett kommer til å skje Over tid er at du ender opp med glaserte kløtsjer og utbrent olje i fordelingskassa. skulle det se ut til at en dekkkombinasjon er tilnærmet 0% i dekkkalkulator så bør omkrets måles fysisk da dekk kan avvike fra dets teoretiske dimensjon eller at kalkulator er feil. Endret Juli 25, 2020 av Ingvaldsen Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eigil Kongshavn Skrevet Juli 26, 2020 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2020 16 timer siden, Ingvaldsen skrev: Med stjernemerkede dekk har du garantert null avvik ved bruk av ulik bredde foran og bak, dette er det mange som gir blanke i fordi de skal ha billigest mulig dekk. mange tror xdrive tåler 1% avvik, hadde dette vært sant hadde ikke stjernemerkede dekk eksistert. Har enda ikke klart å funnet noe skruftlig fra bmw som tilsier at det skulle stemme med 1%. Dette finst også for andre merker som feks MO merking for mercedes 4matic. ofte går det bra en stund, men noen kommer ut for lugging ganske tidlig. det som uansett kommer til å skje Over tid er at du ender opp med glaserte kløtsjer og utbrent olje i fordelingskassa. skulle det se ut til at en dekkkombinasjon er tilnærmet 0% i dekkkalkulator så bør omkrets måles fysisk da dekk kan avvike fra dets teoretiske dimensjon eller at kalkulator er feil. Ok nå har jeg tenkt og skifte dekk til neste sesong. Kjører nå på sett 2 med dekk, der alle er like. Tror du det hjelper med oljeskift eller må jeg dypere til verks? 🙈 Kjennes ut som den er bedre når oljen er kald Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Juli 26, 2020 Share Skrevet Juli 26, 2020 ble det bedre med hjulsett der alle 4 var like ? eller er problemet der fortsatt ? problemet med dekk er reelt men det er ikke gitt at det er akkurat det som er skylden i dine symptomer, det kan jo godt være girkasse også. her har du lesestoff om er skrevet av kyndige angående xdrive å utfordringene det medbringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eigil Kongshavn Skrevet Juli 26, 2020 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2020 Problemet kom nå når jeg trakk campingvogn, merket ingen forskjell med tanke på dekkbytte. Men vet du hvorfor den er bedre med kald olje kontra varm olje? får sette meg ned og lese i kveld 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Juli 26, 2020 Share Skrevet Juli 26, 2020 Hvis det er en 05 mod. har den ikke den type fordelingsgirkasse jeg har beskrevet i tråden. Dette høres mer ut som automatgirkasse trøbbel. Har du 5 eller 6. Trinns kasse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Juli 26, 2020 Share Skrevet Juli 26, 2020 35 minutter siden, Clipictrial skrev: Hvis det er en 05 mod. har den ikke den type fordelingsgirkasse jeg har beskrevet i tråden. Dette høres mer ut som automatgirkasse trøbbel. Har du 5 eller 6. Trinns kasse? har ikke alle facelift e53 zf 6hp26 og xdrive slik vi kjenner det i dag ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 26, 2020 Share Skrevet Juli 26, 2020 Jeg er ganske sikker på at xdrive ikke kom før e70. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eigil Kongshavn Skrevet Juli 26, 2020 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2020 2005 6 trinns Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Juli 26, 2020 Share Skrevet Juli 26, 2020 E53 har kjededrevet transferkasse. E70 og nyere har typen med clutchpakke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Juli 26, 2020 Share Skrevet Juli 26, 2020 10 minutter siden, Evopower skrev: E53 har kjededrevet transferkasse. E70 og nyere har typen med clutchpakke facelift e53 kom med xdrive jo, den har atc500 fordelingskasse med servo for inn og utkobling av clutcher. preface har nv125 som er uten servo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eigil Kongshavn Skrevet Juli 26, 2020 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2020 Dette forstår jeg fint lite av 🙈😂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 26, 2020 Share Skrevet Juli 26, 2020 Det later til å se ut som @Ingvaldsenhar rett. Xdrive ble innført med facelift i 2004. Så da kan det kanskje være problemer med omkrets? Nei, det er det ikke. @Eigil Kongshavn sier at problemet ikke ble bedre med dekkbytte. Såfremt ikke de dekkene også lugget før? Når du skriver det er bedre med kald olje, hva legger du i det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå