Jump to content

Bytte turbo på X5 E70


SteinarL
 Share

Recommended Posts

Hei,

Etter en diagnose hos Bilia er konklusjonen at min X5 ikke har skade på turbo,  men at det er en reguleringsarm inn på turboen som ikke fungerer. Dette gjør at regulator på turbo ikke virker, og de sier da at komplett turbo må byttes.

Bilen nærmer seg 180.000km så Bilia sitt tilbud på over 50,000 er ikke aktuelt. 

Er det noen som har tips til verksted som kan gjøre dette billgere - gjerne med overhalt turbo? 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

6 minutter siden, SteinarL skrev:

Hei,

Etter en diagnose hos Bilia er konklusjonen at min X5 ikke har skade på turbo,  men at det er en reguleringsarm inn på turboen som ikke fungerer. Dette gjør at regulator på turbo ikke virker, og de sier da at komplett turbo må byttes.

Bilen nærmer seg 180.000km så Bilia sitt tilbud på over 50,000 er ikke aktuelt. 

Er det noen som har tips til verksted som kan gjøre dette billgere - gjerne med overhalt turbo? 

 

 

 

 

Finnes en rekke steder som f.eks turboservice som kan fikse dette for en rimeligere sum.

Generelt har kunnskap og latskap tatt over, slik at verkstedene heller bytter delen(e) og lar kundene få en stadig økende regningabunke - unødig, fremfor å reparere ting.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært i kontakt med turboservice (Norsk Turboservice AS) og de svarte at de kun solgte varen. Ble overrasket over det selv...

Har du noen andre forslag til verksted på Østlandet (bor i Drammen men kan lett kjøre til Porsgrunn om prisen god)? 

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Ingvaldsen said:

buy cheap buy twice, sørg for at det blir benyttet en turbo som kommer fra garret selv og ikke hvilket som helst overhalingsfirma. jobben i seg selv bør vell kunne utførest på mindre en 7,5 timer

Takk for tipset! Da skal jeg spørre spesifikt om Garret. Ellers sa Bilia at de trengte en hel dag for å bytte. 

Link to comment
Share on other sites

Akkurat nå, SteinarL skrev:

Takk for tipset! Da skal jeg spørre spesifikt om Garret. Ellers sa Bilia at de trengte en hel dag for å bytte. 

det er uansett snakk om en garret turbo, saken er om den har tuklet med av noen andre en garrret selv.  er ikke uten grunn at en turbo som har blitt overhalt av uavhengig firma koster en brøkdel av en turbo direkte fra garret, det bør ringe en varselbjelle da.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Ingvaldsen said:

det er uansett snakk om en garret turbo, saken er om den har tuklet med av noen andre en garrret selv.  er ikke uten grunn at en turbo som har blitt overhalt av uavhengig firma koster en brøkdel av en turbo direkte fra garret, det bør ringe en varselbjelle da.

Aha..ok, skal følge med på det. Takk for hjelpen!

Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, Øyvind L. skrev:

Poenget er at billige eller "originale overhalte" som regel er dårlig kalibrerte. Skal du ha noe som funker så må du kjøpe original fra BMW. Da får du en turbo som virker..

Kan også få direkte fra garret eller som er overhalt av garret selv.

å kjøpe den som det står bmw på emballasjen kan fort bli vesentlig mer kostbart

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...