Gå til innhold

E39 blinklys slår seg på

Brynnis
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 99-modell 523ia, der det ser ut til å være noe elektrisk krøll. Blinklysene har begynt å leve sitt eget liv, og slår seg på i hytt og pine når jeg skal kjøre. Først var det kun blinken til høyre, men nå er det begge sider att og fram. Når jeg slår av tenninga går batteriet tomt over natta, så må koble av batteripolene. Har fått sjekka litt om det kunne være noe jordingsfeil, men mekke-kompisen min klarte ikke å finne noe. Satte i en bytte-dynamo for litt over 1 år sia, så troor ikke problemet ligger der. Kan det være et gåent rele ? Andre ting ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
På 20.8.2020 den 14.31, Otis skrev:

Mener å si at LCM feil er å anta her, det er den som styrer blinkelys. En diagnose med rett utstyr vil nok hjelpe deg å konkludere.

Takk for svar. Ja, har hørt at det kan være årsaken. Kom på at noen uker etter at jeg overtok bilen, så slutta blinklys-armen å rette seg opp ved svinging - så skal se om det hjelper å bytte bryteren inni (dersom den lar seg bytte ut, evt blir det vel hele armen).  Bare lurte på om det finnes et eget rele for blinklys -- greit å begynne med de billigste løsningene først, hehe. Men ja, skal prøve å få lånt meg diagnose-utstyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Som nevnt kan det være LCM som kødder, men det kan også være ting på ibus som roter det til.
Men tror jeg ville sjekka hvordan den ser ut, om det er synlig vannskade elns.
Sitter ut i sida på ¨passaskjersiden forran, bak kickpanelet, som ikke er et panel men et teppe.. Vis det gir noe mening. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Takk for tipset!

Har funnet ut at det er ingen blinkrele på denne modellen, de  er styrt fra LCM .

Det er ikke bare og skifte denne modulen , den må kodes til bilen har jeg hørt.

Hvilket utstyr trenger vi da, og hvor i alle dager får vi tak i denne koden???

På 18.2.2021 den 14.09, Reef89 skrev:

Les innleggene lengre opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Sjekk også om noe utstyr er feilkoblet eller kortsluttet slik at bus sytemet får strøm/kortsluttet.  Har vært borti at feilkobling av stereo spiller roter til lysene. Har også vært borti at f eks at tilhenger modulen hadde kortsluttetede ledninger og køddet til lys. Så sjekk slike ting. Det er lysmodulen som styrer blinklys og gir instrumentpanelet blinklys signal.

Hvis det tidligere er byttet lysmodul i bilen kan det være at den ikke er fullstendig programmert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...