Gå til innhold

M550d råd angående knirkelyd fra dashbord mot vindu!! Hjelp......


mortenespelid
 Share

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk :)

Har en m550d 16 Mod f11 men en ufattelig plagsom lyd mellom dashbord og vindu virker det som. Har skiftet vindu ettersom jeg har lest litt om dette men det hjalp så klart ikke. Verst når det er kaldt. Nå er jeg så forbanna lei av den lyden at jeg vurderer og selge bilen.  Setter så utrolig pris på om noen har noen råd angående dette. 
 

takk.
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en lyd fra det området på min også i et års tid. Kom også når det var kaldt. Brukte litt tid på å forsøke å lokalisere det, uten å lykkes. Plutselig var lyden vekke en dag - og har ikke kommet tilbake nå på 3-4 år. Så ingen konkrete råd dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte av frontrute kan gi gnisselyder hvis verkstedet ikke er nøye nok med å fjerne overskytende lim (som da kan berøre deksel eller dashbord). En annen hyppig årsak er at dekslet på A-stolpen gnisser mot dasbordet, det kan løses med filttape på kontaktpunktene (dekk hardplasten på dekslet som mangler filt, der den møter dashbordet).

Edit: Samme type tape som Saltkjelen omtaler. Trenger ikke være original BMW, dog, all tape med stoff vil gjøre nytten. :)

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2020 den 23.31, Saltkjelen skrev:

Jeg hadde en sånn lyd på F01en en gang. Da var det dashbordet som gnisset mot vinduet. Tapet med original BMW stofftape (til ledninger med filt på), og da var det problemet løst. 

Takk for svar 😃 må jeg av med vinduet igjen da eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2020 den 23.34, Basse Lusk skrev:

Bytte av frontrute kan gi gnisselyder hvis verkstedet ikke er nøye nok med å fjerne overskytende lim (som da kan berøre deksel eller dashbord). En annen hyppig årsak er at dekslet på A-stolpen gnisser mot dasbordet, det kan løses med filttape på kontaktpunktene (dekk hardplasten på dekslet som mangler filt, der den møter dashbordet).

Edit: Samme type tape som Saltkjelen omtaler. Trenger ikke være original BMW, dog, all tape med stoff vil gjøre nytten. :)

Takk for gode tips basse😃 lyden kommer 100% sikkert ifra midten på dashbord.. ca mellom høyttaler og vindu..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...