Slavearbeider'n Skrevet September 12, 2020 Share Skrevet September 12, 2020 Føler at uansett hvor mye jeg lufter bremsene eller om de luftes med trykklufter på verksted føles pedalen litt svampete, bremsene biter liksom ikke fra første touch på pedalen, må presses en del ned før de virkelig biter. Har M3 bremser montert på en 328, er det samme mastercylinder på 328 og M3, kan det utgjøre en forskjell at masteren ikke klarer å presse frem nok væske til calliper? Vil evt bytte til kliss ny master gjøre at bremsene biter fra første touch? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet September 12, 2020 Share Skrevet September 12, 2020 Sikker på at vakum til bremsekraftforsterker er helt oppe og går? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet September 12, 2020 Forfatter Share Skrevet September 12, 2020 Ja, samme følelse i pedalen som i e36 m3’n og e39 m5’n jeg hadde tidligere, så det mener jeg skal være i orden. Jeg bare tanker at bremsene må jo biti mye bedre da bilen var ny en gang i tiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet September 12, 2020 Share Skrevet September 12, 2020 Har E46 325 og sort of samme feeling, kjører mye andre biler på jobb og syns de fleste hugger til mye tidligere enn mine.Men, etter å ha brukt noen tusen på bremsene på trøsykkelen for å få noen som er forutsigbare og ikke høgger til tvert har jeg funnet ut at jeg foretrekker bremsene på min bil ift div kundebiler hvor man nesten henger i beltet i det jeg legger foten på pedalen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet September 12, 2020 Forfatter Share Skrevet September 12, 2020 4 minutter siden, Kvasi skrev: Har E46 325 og sort of samme feeling, kjører mye andre biler på jobb og syns de fleste hugger til mye tidligere enn mine.Men, etter å ha brukt noen tusen på bremsene på trøsykkelen for å få noen som er forutsigbare og ikke høgger til tvert har jeg funnet ut at jeg foretrekker bremsene på min bil ift div kundebiler hvor man nesten henger i beltet i det jeg legger foten på pedalen. Det er den følelsen jeg har også, om jeg hadde heel and toet med bremser som hugger til mye tidligere enn hva mine gjør hadde ikke det gått. Det er bare det at de gangene jeg har kjørt på bane tar det liksom ikke mange rundene før det føles som pedalen går i bunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet September 12, 2020 Share Skrevet September 12, 2020 Men, hvordan er bremsene etter banekjøring og på tur hjem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet September 12, 2020 Share Skrevet September 12, 2020 bremseslanger kan vell påvirke pedalfølelsen, pedalen på m5'en min er bløtere en på 530'n å begge har m5 bremser... mulig m5'n trenger ny bremseveske av høy kvalitet og nye slanger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet September 12, 2020 Forfatter Share Skrevet September 12, 2020 1 time siden, Kvasi skrev: Men, hvordan er bremsene etter banekjøring og på tur hjem? Pedalen går lenger mot gulvet påvei hjem enn til banen, har alltid luftet bremsene når jeg har kommet hjem. 1 time siden, Ingvaldsen skrev: bremseslanger kan vell påvirke pedalfølelsen, pedalen på m5'en min er bløtere en på 530'n å begge har m5 bremser... mulig m5'n trenger ny bremseveske av høy kvalitet og nye slanger Har stålslanger foran og gummi bak. Blir stål bak ila vinteren. Væska er også helt ny med høyere kokepunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikSolberg Skrevet September 12, 2020 Share Skrevet September 12, 2020 (endret) Må vel nesten være mastercylinderen da? (som du nevner) 🙂 Endret September 12, 2020 av Solberg93 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet September 12, 2020 Share Skrevet September 12, 2020 Du nevner at etter noen runder på bane så går bremsene i bunn. Hvilken bremsevæske kjører du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå