Gå til innhold

Myk bremsepedal tiltros for hyppig lufting av bremser E46 328/M3


Slavearbeider'n
 Share

Anbefalte innlegg

Føler at uansett hvor mye jeg lufter bremsene eller om de luftes med trykklufter på verksted føles pedalen litt svampete, bremsene biter liksom ikke fra første touch på pedalen, må presses en del ned før de virkelig biter. 
Har M3 bremser montert på en 328, er det samme mastercylinder på 328 og M3, kan det utgjøre en forskjell at masteren ikke klarer å presse frem nok væske til calliper?
Vil evt bytte til kliss ny master gjøre at bremsene biter fra første touch?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har E46 325 og sort of samme feeling, kjører mye andre biler på jobb og syns de fleste hugger til mye tidligere enn mine.Men, etter å ha brukt noen tusen på bremsene på trøsykkelen for å få noen som er forutsigbare og ikke høgger til tvert har jeg funnet ut at jeg foretrekker bremsene på min bil ift div kundebiler hvor man nesten henger i beltet i det jeg legger foten på pedalen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kvasi skrev:

Har E46 325 og sort of samme feeling, kjører mye andre biler på jobb og syns de fleste hugger til mye tidligere enn mine.Men, etter å ha brukt noen tusen på bremsene på trøsykkelen for å få noen som er forutsigbare og ikke høgger til tvert har jeg funnet ut at jeg foretrekker bremsene på min bil ift div kundebiler hvor man nesten henger i beltet i det jeg legger foten på pedalen.

 

Det er den følelsen jeg har også, om jeg hadde heel and toet med bremser som hugger til mye tidligere enn hva mine gjør hadde ikke det gått. Det er bare det at de gangene jeg har kjørt på bane tar det liksom ikke mange rundene før det føles som pedalen går i bunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kvasi skrev:

Men, hvordan er bremsene etter banekjøring og på tur hjem?

Pedalen går lenger mot gulvet påvei hjem enn til banen, har alltid luftet bremsene når jeg har kommet hjem. 

1 time siden, Ingvaldsen skrev:

bremseslanger kan vell påvirke pedalfølelsen, pedalen på m5'en min er bløtere en på 530'n å begge har m5 bremser... mulig m5'n trenger ny bremseveske av høy kvalitet og nye slanger

Har stålslanger foran og gummi bak. Blir stål bak ila vinteren. Væska er også helt ny med høyere kokepunkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...