Gå til innhold

Problem med kompressor luftfjæring?


SvanteK
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har en `14 520D Xdrive stasjonsvogn hvor jeg har hatt problemer med belgene ( det var små rifter som ingen fant ) Det ble fikset og problemene da ble løst

Nå har det dukket opp noe nytt: Bilen sender feilmelding på chassis og da senker den bakenden helt ned og ikke noe annet skjer, alle sikringer er intakt. Jeg starter og stopper noen ganger og tar sikringer inn og ut og plutselig hever den seg igjen

Kan det rett og slett være kompressoren som etter første runde med feil begynner og ta kveld? Eller kan det være noe elektronisk? det er jo rart at den slipper all luft ut og PLUTSELIG bestemmer seg for og heve igjen?

 

Tanker noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ga også feilmelding på chassi når kompressor var defekt. Det sitter flere ventiler på racket til kompressor, den ene er for å slippe ut luft, denne kan henge seg opp i åpen stilling pga alder og rust. Det er også en annen ventil som fordeler mellom høyre og venstre belg. Begge disse er elektriske styrte. I tillegg kan tørkestoffet i kompressor gå i metning av fukt. Det kan tas ut og tørkes. 

Hvis du vil prøve å reparere billigst mulig ville jeg begynt med å kjøpe disse ventilene nye. De finnes ikke i Bmw systemet, der får man kun komplett kompressor med ventiler på et rack. Du får også overhalingssett til kompressor utenom Bmw systemet. Har du god tid og litt tålmodighet kan du reparere hele systemet ganske billig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...