Gå til innhold

Problem med kompressor luftfjæring?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en `14 520D Xdrive stasjonsvogn hvor jeg har hatt problemer med belgene ( det var små rifter som ingen fant ) Det ble fikset og problemene da ble løst

Nå har det dukket opp noe nytt: Bilen sender feilmelding på chassis og da senker den bakenden helt ned og ikke noe annet skjer, alle sikringer er intakt. Jeg starter og stopper noen ganger og tar sikringer inn og ut og plutselig hever den seg igjen

Kan det rett og slett være kompressoren som etter første runde med feil begynner og ta kveld? Eller kan det være noe elektronisk? det er jo rart at den slipper all luft ut og PLUTSELIG bestemmer seg for og heve igjen?

 

Tanker noen?

Skrevet

Hva mener du med "sender feilmelding på chassis"?

Det er kanskje feil med sensorer, ventilblokk eller kompressor. Må feilsøkes mer. Ellers kan man jo lade opp delekanon og fyre løs.

Skrevet

Min ga også feilmelding på chassi når kompressor var defekt. Det sitter flere ventiler på racket til kompressor, den ene er for å slippe ut luft, denne kan henge seg opp i åpen stilling pga alder og rust. Det er også en annen ventil som fordeler mellom høyre og venstre belg. Begge disse er elektriske styrte. I tillegg kan tørkestoffet i kompressor gå i metning av fukt. Det kan tas ut og tørkes. 

Hvis du vil prøve å reparere billigst mulig ville jeg begynt med å kjøpe disse ventilene nye. De finnes ikke i Bmw systemet, der får man kun komplett kompressor med ventiler på et rack. Du får også overhalingssett til kompressor utenom Bmw systemet. Har du god tid og litt tålmodighet kan du reparere hele systemet ganske billig

  • 3 years later...
Skrevet
On 9/20/2020 at 8:09 PM, SvanteK said:

Hei

Har en `14 520D Xdrive stasjonsvogn hvor jeg har hatt problemer med belgene ( det var små rifter som ingen fant ) Det ble fikset og problemene da ble løst

Nå har det dukket opp noe nytt: Bilen sender feilmelding på chassis og da senker den bakenden helt ned og ikke noe annet skjer, alle sikringer er intakt. Jeg starter og stopper noen ganger og tar sikringer inn og ut og plutselig hever den seg igjen

Kan det rett og slett være kompressoren som etter første runde med feil begynner og ta kveld? Eller kan det være noe elektronisk? det er jo rart at den slipper all luft ut og PLUTSELIG bestemmer seg for og heve igjen?

 

Tanker noen?

Hei ble vel fikset og hva var feilen?

 

Har samme rare tingen, sank litt ned på høyre side, pumpet seg opp igjen, men noen dager sjedde det ikke noe. Så falt den ned motsatt side venstre og hver seg enda mer en normalt på høyre side. Og slik står den nå, synes den er høyre høyre side frem også. 2016 mod 65´km.  

Monodrive

 

 

  • 1 month later...
Skrevet

Dersom den faller ned på begge sider , og sliter med å pumpe seg opp = mest sannsynlig overtrykksventilen på kompressoren som er rusta fast. Hender en sjelden gang at kompressoren, men er mer sannsynlig at det er overtrykksventilen på kompressoren som står fast i åpen posisjon.

Dersom kun 1 side faller ned, men klarer å blåse seg opp= defekt belg. Har skiftet høyre på garanti, venstre selv (Arnot belg) og høyre side på nytt igjen selv (Arnot  belg)

Hvis den faller ned tilfeldig på begge sider= Enten defekte belger på begge sider, eller problemer med fordelingsblokk/slangene ut fra blokk til belg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...