Gå til innhold

Falken FK510 harde og sporete når temperaturen faller?

Hpi
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har vært en av de som har hyllet Falken FK510 for å være gode å kjøre på og å være mye for pengene,  nå har det meldt seg en gryende tvil som egentlig startet i Mars da jeg satte de på etter vinteren, jeg fikk de fylt med nitrogen om det skulle bety noe. I mars var det en periode med 5-10 grader her i Haugesund og jeg reagerte da på at dekkene var harde og sporet litt når temperaturen i dekkene lå på rundt 10 grader, da jeg hadde kjørt ei stund og temperaturen i dekkene ble 18-20 grader ble problemet mindre eller forsvant helt. 

Har ikke merket noe mer til det i sommer men nå i det siste har temperaturen ligget på 10-12 grader og nå har det dukket opp igjen, idag var det 11 grader ute og det viste 14 grader i dekkene,  da var de igjen harde og ekle og kjøre med, merket det bl.a over et slikt fotgjengerfelt hvor de har malt et tykt lag med maling at det ikke føltes slik det skulle. Når tempene i dekkene kommer opp i 20 grader blir de "normale" igjen. 

Så er dette et Falken FK510 fenomen eller blir alle sommerdekk slik når de blir kalde? Kan ikke huske at jeg har reagert på dette med andre dekk som f,eks Nokian Hakka Black eller Yokohama Advan sport for å nevne noen.  Tenkte å teste Michelin Pilot Super Sport neste gang men inntil da må jeg slite ut Falken dekka 😊

Trykket i dekkene faller jo med temperaturen, de ligger på 2.8-3.0 bar når det er sommer, nå når det er kaldere begynner de på 2.5-2.6 og stiger noe etterhvert som de blir varmere. 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si at det er noe spesielt med FK510. Alle sommerdekk som jeg har hatt er like i mine øyne.

Og det er det samme som hpi erfarer. De blir mer støyete og sporer litt mer når temperaturen går under ca. 8-10 grader.

Endret av Otis
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt ut et sett med fk510 nå med e39, kan ikke si annet en at de har vært støysvake å stabile uansett temperatur.

sett att de begynner å trappe seg endel på framhjula uten at jeg har merka noe støy.

michelin ps4s derimot merker jeg begynner å bråke ved lave temperaturer, merker dette kun på stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...