Gå til innhold

320d starter ikke etter motorbytte.


Woopii
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har tatt over en bmw e46 320d 2003 mod. Denne er det skiftet motor i men jobben er ikke gjort ferdig. Jeg får ikke strøm til starteren. Finner ingen ledningsbrudd. Det klikker i ews modulen når jeg vrir på tenning. Sentrallåsen fungerte på nøkkelen før de begynte motorbytte. Men denne fungerer heller ikke nå.  Ingen ting annet enn selve motor er byttet. 

Noen som kunne kommet med noen gode råd? Prøvd å skifte nøkkelbatteri også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gå over alle ledningene på nytt i så fall og sjekke at alt er koblet til riktig. Sentrallås og batteri i nøkkel er et separat system fra EWS. Ellers så er det faktisk bare å glemme å feilsøke slike feil uten en datamskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, E.C. skrev:

Du må gå over alle ledningene på nytt i så fall og sjekke at alt er koblet til riktig. Sentrallås og batteri i nøkkel er et separat system fra EWS. Ellers så er det faktisk bare å glemme å feilsøke slike feil uten en 

Ja da får jeg bare smøre meg med tålmodighet til bmw verksted har tid. Takk så mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.10.2020 den 18.56, Woopii skrev:

Har ikke utstyr. Lokalt bmw verksted er opptatt ut måneden og jeg finner ingen som kan.

Ikke for å være kritisk, men du byttet motor på en bil som har en rekke elektroniske moduler som krever koding og det helt uten noen utstyr for å lese av feilkoder?
Blir som en kirurg starter jobben med å bytte hjertet på en pasient uten en puls- og oksygen-måler.

Men hva er byttet? Er det kun "motorblokken" eller er noe ledninger, moduler(ECU) byttet?
Det man være 1000 ting som hindrer start av motor. Er det automatkasse eller manuell?
Begge disse har sensorer som hindrer at startmotoren slår inn.
Men klikker det i startmotoren eller er det helt dødt? Har du nok strøm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2020 den 15.01, Mons1 skrev:

Ikke for å være kritisk, men du byttet motor på en bil som har en rekke elektroniske moduler som krever koding og det helt uten noen utstyr for å lese av feilkoder?
Blir som en kirurg starter jobben med å bytte hjertet på en pasient uten en puls- og oksygen-måler.

Men hva er byttet? Er det kun "motorblokken" eller er noe ledninger, moduler(ECU) byttet?
Det man være 1000 ting som hindrer start av motor. Er det automatkasse eller manuell?
Begge disse har sensorer som hindrer at startmotoren slår inn.
Men klikker det i startmotoren eller er det helt dødt? Har du nok strøm?

Det er kunn byttet motorblokk. Ikke Ecu, Ews eller noe annet. 

Når jeg vrir på tenning så klikker det i ews modulen. Når jeg prøver å starte så skjer det absolutt ingen ting. Det dimmer ikke i dashbordet engang. Ews og Ecu har nettopp vært inne på syncronisering og nøkkelen blir gjenkjent av Ews. Har også satt det over i en annen bil. Der gikk starteren rundt. Jeg vet det er noen sensorer på innsuget som ikke er tilkoblet. Kan dette ha noe med at starteren ikke drar rundt?

I denne bilen er det manuell girkasse.

Og når du sier det så vet jeg at den på kassa ikke er tilkoblet. Men starteren burde vell dra rundt?

Sjekket etter ledningsbrudd. Ikke funnet noe og motor er godt jordet.

Grunnen til at jeg i det hele tatt spør her er at det lokale BMW verkstedet ikke har tid før om ca 3 uker. Da skal den inn på en sjekk. 

Jeg vet det er vanskelig å stille diagnose uten utstyr men jeg har ingen annen mulighet akkuratt nå. 

I tillegg så er det ingen her i forumet heller som holder til i nærheten som kunne ha lest ut feilkoder.

 

Endret av Woopii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...