Gå til innhold

X3 2016+ Bensin eller diesel?

Foksen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei -

Planlegger å kjøpe en nyere X3  (Nyere enn 2016) siden min gamle 08-modell passerer 125k nå. Lurer litt på hva som er best - Diesel som jeg har nå med de problemer man kan få eller bensinutgaven? Sjelden å se klager på bensinmotoren her inne på forumet men kanskje det skyldes at det ikke er så mange X3 med bensinmotor? 

Hører gjerne noen meninger om dette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Otis skrev:

Nyere enn 2016 er b47 motoren, og den skal være ganske så bra, om det er diesel.

Er det 190 hesters motoren du mener da? Hva med 3-liters motorene?

Endret av Foksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Foksen skrev:

Hei -

Planlegger å kjøpe en nyere X3  (Nyere enn 2016) siden min gamle 08-modell passerer 125k nå. Lurer litt på hva som er best - Diesel som jeg har nå med de problemer man kan få eller bensinutgaven? Sjelden å se klager på bensinmotoren her inne på forumet men kanskje det skyldes at det ikke er så mange X3 med bensinmotor? 

Hører gjerne noen meninger om dette :-)

Hatt E83 med diesel og F25 med diesel. Sistnevnte med den beryktede N47 og med påfølgende registerras.
Facelift F25 med B47 (nåværende motor) kom vel sommeren 14’. Samtidig ville jeg unngått adblue, den kom vel ca 2017? 
ville derfor satset på diesel 15-16’ model, eventuelt 28i, eller 30d. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har og kikket litt på disse, fortrinnsvis 2015-2016 med B47 motoren (finnes både i 190hk og 163hk), men jeg mener B47 ble introdusert med facelift. Så alle facelift har denne motoren. Har den selv i F36 hvor den fungerer veldig bra, men usikker på hvordan denne er i X3 som er noe tyngre? Vil tippe forbruket er en del høyere med bensinmotor i en sånn type bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Hatt E83 med diesel og F25 med diesel. Sistnevnte med den beryktede N47 og med påfølgende registerras.
Facelift F25 med B47 (nåværende motor) kom vel sommeren 14’. Samtidig ville jeg unngått adblue, den kom vel ca 2017? 
ville derfor satset på diesel 15-16’ model, eventuelt 28i, eller 30d. 

Takk for innspill! Er ikke så opptatt av bensin/dieselforbruk siden jeg ikke kjører så mye. Mer opptatt av de nyere Førerassistansesystemene - Er 66 år og kjenner at det er tilfeller der mine sjåførferdigheter (Som bare blir dårligere med alderen) kan trenge litt hjelp. Spesiellt fotgjengerbeskyttelse/oppdagelse. Så derfor heller jeg mot nyere modeller. Større motor betyr jo større pris og derfor er kanskje 2 liters bensinmotor med rett utstyr det rette valget - De er jo særdeles trimbare også! Liker å dra på litt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på denne når jeg leste tråden her; det virker som en særdeles riktig utstyrt bil, og med turbobensinmotor :)https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=191902596 Har i tillegg alle førerstøttesystemene ser det ut som (blindsonevarsling, adaptiv cruise, kollisjonsvarsling med brems etc).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mangler vel bare adaptivt understell og surround view såvidt jeg ser det, men denne var helt riktig i mine øyne, men nok ikke så lettsolgt med bensin så vil tippe det er litt å gå på i pris her. Har sett tilsvarende dieselutgaver til under 400k. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2020 den 17.25, papertiger skrev:

Ja mangler vel bare adaptivt understell og surround view såvidt jeg ser det, men denne var helt riktig i mine øyne, men nok ikke så lettsolgt med bensin så vil tippe det er litt å gå på i pris her. Har sett tilsvarende dieselutgaver til under 400k. 

Litt hastverk her men endte opp med en 2018 mod  225 EX med absolutt alt utstyr - Trenger nesten ikke førerkort :-) Samme bil som madammen har og tenker å ha den til sommeren. Planlegger en X3 Competition da - Hvis økonomien stemmer blir det en helt ny en... Wish me Luck og takk for gode innspill :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mappet bilene mine før hos TS-Racing , Lørenskog og vært fornøyd! Det var biler der fabrikkgarantien var utløpt. Tenker å mappe den nye bilen og skrev til TS-Racing om det var mulig for BMW å oppdage hva som var gjort når jeg har bilen inne til eks. service o.l.  Fikk ikke noe forståelig svar og lurer på om noen her inne har tanker om dette? Vil jo helst beholde fabrikkgarantien!

Takker for svar!

Mvh Foksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...